Gossen Ruda
Det såg så fint ut när knopparna började växa men nu lockar vårsolen knopparna at slå ut helt och sen kommer nattfrosten och allt blir brunt. Nåja, vad är en Magnoliablommning? rolleyes.gif Jag får vänta till nästa år.
Gunilla T
Ja, det är ett vågspel varje vår men tråkigt är det för visst vill man uppleva en vacker magnoliablom på våren. De allra tidigaste här klarar sig ibland men jag har planterat ett tiotal olika Magnolior varav en del blommar lite senare på säsongen och de brukar klara sig. Här bär de ff sina pälsklädda knoppar men det ser ut att bli sämre i år, torkan ifjol har säkert påverkat.
Huggorm
Min magnolia kobus trokade ihjäl redan förra sommaren så den lär inte blomma rolleyes.gif Sedan har jag någon annan magnolia också, men den ser inte heller bra ut. Däremot är jag imponerad av ullung-rönnarna, löven är halvvägs ute, 3-4cm, men de har klarat de kalla nätterna med 5-10 minusgrader.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon