Tagebengtson
Tänkte plantera mer av samma häcksort som vi har men vet inte vilken sort det är. Nån som kan hjälpa mig?[attachment=88962:20190905...224x1632.jpg]
Huggorm
Svårt att säga säkert på långt håll men det ser ut som något slags häggmispel. Se till att du får rätt sort bara, det finns flera olika
Tagebengtson
CITAT (Huggorm @ 05-09-2019, 15:08) *
Svårt att säga säkert på långt håll men det ser ut som något slags häggmispel. Se till att du får rätt sort bara, det finns flera olika


Jag googlade på häggmispel och det känns inte rätt, det blir inga vita blommor på den här.
Huggorm
Kanske blomanlagen helt enkelt försvinner i beskärningen? Löven ser i alla fall ut som häggmispel men som sagt, det är svårt att se utan närbilder.
Tagebengtson
[attachment=88965:20190910...744x2325.jpg]
CITAT (Huggorm @ 05-09-2019, 22:20) *
Kanske blomanlagen helt enkelt försvinner i beskärningen? Löven ser i alla fall ut som häggmispel men som sagt, det är svårt att se utan närbilder.

Syns det bättre på den där?
Huggorm
Jag säger fortfarande höggmispel men vi får väl se vad de andra tror.
Gossen Ruda
Säger häggmispel också. Om häcken beskärs ser man inga blommor, det tar ett par år innan blommorna kommer efter en beskärning. Låt en planta få växa fritt så kommer det säkert blommor nån gång.
Mjärden
Är det den häcken med små vita blommor, som luktar starkt ?
Gossen Ruda
Inte speciellt luktande. Du tänker nog på liguster.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon