Nina S
Jag skall plantera en köksträdgård på baksidan av min trädgård.
Den kommer att ligga upphöjd (ca 1 meter), med slipers som framsida...

Där vill jag plantera tagetes som hänger över kanten, men jag vet inte om det finns...

Någon som vet?

Nina
Christer i Falköping
Nä, det har jag aldrig hört talas om. Du får nog hitta någon annan gulblommande växt.
Christer.
Nina S
Dom behöver inte vara gulblommande, det e bara det att jag gillar tagetes.... sad.gif

Har du några förslag på vad man kan ha som hänger över kanten, och som blommar fint..., helst sådana som kommer år efter år...

Nina
Ingis
Jag gillar mossflox. Tacksamma och finns i många ljuvliga färger. Men är väl inte så roliga när blomningen är över, förståss.
Om du kan tänka dig ettåring tillsammans så föreslår jag snokört. Blommar hela sommaren med ljuvligt blå blommor. Dom blir lite hängiga när de växt till sig
Christer i Falköping
Silverarv. Har ett härligt grågrönt bladverk och blommar med vita små blommor i mängd. Har du väl planterat den, finns den kvar för alltid. Inget ogräs, men bra nära smile.gif
Christer.
Ingis
Silverarv+snokört, tror jag skulle bli jääättesnyggt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon