Astrakan5
Hej alla!
Jag undrar om någon har erfarenhet av klätterväxter på gärdesgård? Vi har lång gärdesgård runt tomten och funderar på att plantera någon form (eller flera) av klätterväxter på staketet. Dock är jag lite orolig om vissa klätterväxter kan skada gärdesgården då den är av trä och t ex har naturliga sprickor I störarna/slanorna. Vilka växter skulle ni rekommendera och varför? Mvh /Calle
Huggorm
De kan nog inte skada gärsgården på annat vis än att de skuggar den så den torkar ut långsammare och därmed åldras lite snabbare. Vad för växt du väljer är ju efter tycke och smak. Staketdruvorna ger bär, humle vissnar tillbaka på vintern men kommer med nya rankor varje vår, murgrönan är grön hela vintern, klättervildvinet har fantastiska höstfärger och så vidare
Gunilla T
CITAT (StefanBerg @ 06-03-2021, 15:32) *
Jag rekommenderar att du dekorerar ditt staket med speciell dekorativ mossa. Det kräver ingen speciell vård och det ser bra ut. Jag har samma dekorativa vägg på mitt kontor i (reklamlänk raderad). Ser väldigt bra ut.


Stefan Berg du framstår som en snyltare vilket knappast gör att kunder söker sig till ditt företag.

Reklam kostar och ett seriöst företag betalar för sin marknadsföring, du gör tvärtom och tror att kunderna är korkade och låter sig luras av illa dold gratisreklam.
Astrakan5
Någon annan som har erfarenhet av klätterväxter och trästaket?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon