Rooney
Jag vet inte om detta är rätt forum, men jag har nyss anammat detta med guldvatten (urin utspätt med 10 gånger vatten). Jag använder det mest till mina nyplanterade syrenplantor i häcken och mina bambubuskar.
Det jag undrar är om det fortfarande gör nytta eller om det rent av är skadligt om jag använder urin när jag druckit alkohol? Nån som vet eller tror nåt? smile.gif
Det rör sig max om en vinflaska på en kväll. smile.gif
RibesRubusVitis
Inte den minsta risk för skador (på växterna, möjligen på dig själv). Av den alkohol som kommer in i kroppen bryts 95 % ner i levern; av resterande mängd går 2 % till urinen, 2 % till utandningsluften och 1 % via svett.

Källa:

https://www.lommelegen.no/rusmidler/legesva...i-urin/69069504
Mjärden
På hösten brukar jag kissa ett par gånger direkt i krusbärsbuskarna (utan alkoholintag) och räknar med att nederbörden skall spä ut urinen när den kommer ner till rötterna. De verkar iaf inte tagit skada av det,
Min mamma brukade skölja ur pottan och slänga sköljvattnet under rhododendronbusken och den blommade alltid så fint varje år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon