carren
I nya AoT så finns det en 6 sidor med utförliga bilder och planteringsförslag för entrén. Kanske något att kika på?

Annars beror det kanske lite på hur ni tänker använda entrésidan. Sitter ni där och grillar/fikar så att ni behöver häcken som insynsskydd? Annars skulle nog jag överväga att kapa den eller i alla fall bryta upp den. Det låter lite monotont med en låda till hus och så en lång, stram häck framför. Nummer ett tycker jag låter som att man bör motverka det kantiga med runda rabatter, böljande gångar osv. Det är ju också lite kul att låta framsidan få lite personlighet så det blir intressant att titta på för dem som går förbi (och för en själv när man kommer hem). Själv är jag ganska svag för att ta bort gräsmattan där den inte behövs. Gatsten/kullersten med inslag av buskar och perenner är SÅ snyggt! Inga direkta förslag kanske, men ta en till i AoT.
carren
Ooops, skulle ju vra svar på anncatrins inlägg "Framsidan". Sorry. wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon