Jill-Ulrika
Så var man i farten igen;-)
Nu är jag på jakt efter senblommande blomster med (gärna stark) väldoft till min balkong. Tänkte kamoflera grannens oskick att röka och aska på sin balkong något som olyckligtvis också drabbar mig. sad.gif

Men inget ont som inte har något gott med sig, eller hur. Så väldoftande blomstertips med förutsättningar att klara en lång sommar på en söderbalkong välkomnas varmt rolleyes.gif
Fenja
Här kommer en länk om doftande växter: Länk

Mvh
Fenja
ylet
Som någon också nämner i länken som det tipsades om - BLOMSTERTOBAK. Var bara noggrann med att välja doftande sorter när du köper fröer eller plantor. Jag har i flera år haft blomstertobak på söderbalkong och den har snällt fortsatt att blomma och dofta in i oktober. Sådan här tobak är eoner bättre än tobaksrök. Och kan säkert tänkas kamoflera densamma.
Lycka till!
Jill-Ulrika
CITAT (ylet @ 04-07-2004, 20:38)
Som någon också nämner i länken som det tipsades om - BLOMSTERTOBAK. Var bara noggrann med att välja doftande sorter när du köper fröer eller plantor. Jag har i flera år haft blomstertobak på söderbalkong och den har snällt fortsatt att blomma och dofta in i oktober. Sådan här tobak är eoner bättre än tobaksrök. Och kan säkert tänkas kamoflera densamma.
Lycka till!

Tack för fina tips rolleyes.gif
Nutten
Finns också en hel del rosor som blommar lååååångt in på hösten och där doftar det förstås mer eller mindre beroende på sort.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon