catlin
Idag råkade jag hamna på en marknad där dom råkade sälja växter rolleyes.gif men kom hem så sent idag så det får till att bli plantering imorrn istället. *längtar*

Elfenbensklocka, edelweiss, fransk kungsljus mm mm wub.gif

Är det verkligen så att lavendel inte klarar av vintrarna här om den står fuktigt som försäljaren sa? Hon sa att hon brukade sätta dom i singel då.. utomhus.

Köpte även en isop... den verkar bli hög.. kunde bli lite som en buske visst. O germander.. hoppas dom klarar vintern bara.

Nån som kan nåt om edelweiss?
Åsa, mälardalen zon 2
Japp det stämmer att lavendel kan få svårt att övervintra om det är för fuktigt, i väldränerad jord + i upphöjd rabatt brukar dock lavendel övervintra även högre upp i landet.

Edelweiss verkar också gilla väldränerat läge i sol för de får de här hos mig.
Fenja
Nu vet inte jag i vilken zon du bor, men Lavendel kan vara svårövervintrad, den vill ha det väldränerat om fötterna! Grus och sand i jorden är bra. Men Isopen som du köpte är betydligt härdigare och nog så vacker!!
Mvh
Fenja
pepparmynta
Jodå, det stämmer att Lavendel ska stå med torra fötter. Det gäller alla årstider. Men det räcker gott att ha den stående i väl dränerad jord.
Fenja
biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif Snacka om svarsberedvillighet!!
Mvh
Fenja
catlin
CITAT (Fenja @ 03-07-2004, 23:30)
biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif Snacka om svarsberedvillighet!!
Mvh
Fenja

Haha!

Det där skulle jag just säga. Tack snälla ni... nu vet jag genast lite mer biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon