Full version: Rostips!
catlin
Kan ni som kan det här ge förslag på någon "lätt" nybörjarros. Gärna röd o helst buskrosor som kan stå för sej själv och blomma vackert wub.gif
-asno-
Är inte så bra på rossorter, men de kanadensiska rosorna är härdiga och lättskötta. Finns några som blommar hela sommaren. Vilken zon och vilken blomningstid vill du ha?

/Åsa
kerstin z5-6
Röd lägre buskeros remonterar -Cutbert Grant ,se bild här alt Kordes Robusta som blommar hela juli och är riktigt tomteröd
Se bild här
catlin
Tackar för tipsen så hjärtligt wub.gif
Madeleine1
Elmshorn är en av mina favoriter. Den blir översållad av blommor från juli fram tills frosten kommer.
En riktig färgklick i trädgården. wub.gif

Så här ser blomklasarna ut...

...och så här ser busken ut.
Kajsa


Rose de Rescht en buskros som blommar om blir ca 1.5 m och går i zon 5,
har du zon 4 ?? En annan av mina kära är Mozart men den går i zon 4 det kanske är på marginalen, lika stor och blommar enormt tills frosten tar den.
Finns i mitt album liksom Kanadensaren Adelaide Hoodless, röd zon 6.
catlin
Asså jag är ju lite fundersam på om jag hör till zon fyra eller zon fem.. bor i Säter i södra dalarna... det verkar va lite blandat här unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon