Full version: Många frågor
*Sussie*
Har övervintrat pelagoner, när ska jag omplantera dom? En del är jättefina o gröna och en del torra bruna pinnar med ett eller två små gröna blad längst upp,vad göra med dom? blink.gif
Har en mysig uteplats med eftermiddags/kvällsol där jag vill ha lite kul, typ olika gräs lite blommor klätterväxter i kruka vad ska jag välja. Hoppas ni kan hjälpa mig.
Fialotta
Hej Sussie och Välkommen hit!


Jag är ingen expert...men jag brukar plantera om mina nu i februari,
för att få upp dom tidigt, jag klipper ner mina hårt även om det är grönt, sen får dom lite vatten för att komma igång igen...titta till dom lite då och då...bör ha mer ljus och jag vänder dom lite då och nu...har haft mina mårbacka i flera år, dom blommar med massor av blommor hela sommaren!
Du får säkert fler tips här!
Lycka till rolleyes.gif
Ylva i Dalarna
Hej!
När det bara finns ett par gröna blad längst upp så kan det vara så att pelargonen liksom trillar av pinn nerifrån och upp! rolleyes.gif Då är det bästa man kan göra att klippa av det gröna i topparna till nya sticklingar och försöka rota dem, i vatten eller direkt i liten kruka med jord.
Har du tur så lever moderplantan trots allt vidare och skjuter i så fall nya skott så småningom. Var mycket försiktig med vattningen av pelargoner med bara stammarna kvar, det skall bara vara lite fukt runt rötterna så att de kan utvecklas.

Ylva
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon