Full version: Ajaj.....getingstick
råse-marie
mad.gif Åh vad jag HATAR getingar. Det var en som smög sig på mig bakifrån och stack mig bak på armen ....så nu har jag riktigt gäddhäng wink.gif
Det svullnar på ganska bra så jag ska åka till doktorn men man måste ju ringa först.....VÄntar i telfefonen .....
Ja jag är ju glad att den stack mig istället för min dotter.
råse-marie
Vad gör det här inlägget i KRukodling??????? blink.gif wacko.gif
Hmmmm giftet har hunnit verka kanske ................................................................................
................................................................................
.............................
*Felix matte*
Hur gick det? Mår du bra nu?
Getingstick är inte att leka med om man råkar vara allergisk mot dem.
råse-marie
Tack idag känns det bättre smile.gif
Var till Doktorn igår och fick lite cortison.
Armen är svullen från armhåla ner till armbågen
Just det sticket var ingen fara för livet
men jag är ju rädd om jag skulle bli stucken på något känsligare ställe.
Nu kommer till och med gubben att fatta att jag har lite geting fobi wacko.gif blink.gif Iallfall en vecka wink.gif

Plockade ut gadden på en gång efter sticket ...
.en lång vass sak huh.gif ...
Ps getingen dog mad.gif wink.gif
pejori
CITAT (råse-marie @ 18-08-2004, 05:01)
Tack idag känns det bättre smile.gif
Var till Doktorn igår och fick lite cortison.
Armen är svullen från armhåla ner till armbågen
Just det sticket var ingen fara för livet
men jag är ju rädd om jag skulle bli stucken på något känsligare ställe.
Nu kommer till och med gubben att fatta att jag har lite geting fobi wacko.gif blink.gif Iallfall en vecka wink.gif

Plockade ut gadden på en gång efter sticket ...
.en lång vass sak huh.gif ...

Ps getingen dog mad.gif wink.gif

det gör dom alltid biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
*22many*
Blev stucken i ringfingret för snart en vecka sedan sad.gif . Fingret svullnade upp till dubbel storlek. Turligt nog hann jag slita av mig vigselringarna smile.gif . De får jag förresten forfarande inte över knogen, så visst är det jobbigt med alla dessa getingar mad.gif. Men svullnaden lade sig skapligt tack vare Alsolgel och en allergitablett. Nu, nästan en vecka senare kliar hela fingret något alldeles vansinnigt wink.gif
stina
Här står det lite om getingstick. Det är en text producerad på mitt jobb.

/Stina

www.infomedica.se
ifibi
Rätt åt getingen, tycker jag!!!

Getingar är dumma! mad.gif
ejjan
Jag har också blivit attackerad dock ej av getingar utan av en humla...! Blev bränd två gånger på ryggen och armen. Helt oprovocerat attacerade den mig genom kläderna. De som ser så snälla och ofarliga ut. Det är ett par dagar sedan men jag är fortfarande rätt svullen (dock inte så stor reaktion som er andra stackare). sad.gif
lavendel
Hej!
En arbetskamrat till mej blev getingstucken alldeles nedanför halsen igår.. jag gav honom en Treo att blöta upp och gnida in(det är ju både antiinflammatoriskt och smärtstillande)...kanske var han inte speciellt känslig för getingstick ..kanske hjälpte det...han kände iallafall knappast av sticket sen!
Lavendel rolleyes.gif
Mia, zon 3
Min sambo får knappt en rodnad av getingstick, jag får minst som en halv tennisbolls svullnad...... Har fått tipset att gnida med rå lök! Det har man ju alltid hemma. Eller groblad.
Fast är man riktigt allergisk så är man....
Xelma
Vad jag vet är det bin som tappar gadden vid stick, en geting kan däremot sticka många gånger. Mina morföräldrar hade biodling. Bin verkar veta det och brukar inte vara så aggressiva som getingar. mad.gif

Jag gillar inte heller getingar, de är så närgångna. Har blivit stucken i bl a lillfingret, det var rejält stort...
Smekajsa
Smén, gubben min, blev getingstucken för något år sedan,
mitt i pannan

dagen efter fick han söka läkarvård pga den fruktansvärda svullnaden
och klådan

han såg ut som en "alien" med JÄTTESKALLE, så därför blev det
fotografering framifrån och från sidan

den här filmen framkallades dock inte förräns våren året därpå
och gissa om vi undra vem faaeen det var som vi tagit kort på

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon