Cilla
Den här tidens färger i träden är ett makalöst spektakel, jag tror inte jag någonsin kommer att stå likgiltig inför hösten! Och när de väl fallit av blir hela landskapet som en skulpturutställning när alla grenformer står tydliga mot himlen.

Här i innersta skärgården har de flesta träd gröna löv fortfarande, men björk, rönn och lönn på torra platser har skiftat och till och med fällt.

kristerh
jo det är snyggt med denna färgsymfoni rolleyes.gif hos mig har det inte riktigt börjat än, bara lönnen sprakar..
Hösten är en toppenårstid man slipper jobba i trädgården och vattna wink.gif
krister
Hannele
Inte riktigt ännu Cilla, det mesta är grönt ännu. tongue.gif
Orchid
Håller med dig Cilla! Träden är jätte härliga, och jag verkligen njuter när jag ser alla dessa olika färger. Hösten är så vacker så!
eldhroka
Ja, hösten är en härlig tid. Här har många av träden redan fällt sina löv och jag väntar nu mest på snön.. Älskar iskristaller och snö på träden, det är så vackert wub.gif
Kajsa
En härlig tid, älskar hösten och vara ute nu. Färgerna på alla träd är som ett smycke. biggrin.gif
ron
Jag tycker nog bättre om våren.
Då är det full aktion i trädgården det är mycket som skall göras så man får njuta till sommarn.
Specielt når knopparna slår ut,träden blir olika gröna färger.
Då börjar jag trivas men hösten har sin tjusning. biggrin.gif rolleyes.gif
Smekajsa
Visst är det en härlig tid just nu wub.gif wub.gif

så länge löven hänger kvar vill säga smile.gif

Här sitter vi var dag vid köksfönstret och blickar upp mot

skogen som skiftar i en kaskad av färger

det ger mig lust att skapa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon