Full version: Bönor Bönor....
Exotic
jag bönsorter som har vackra färger?
Vill bara odla och ha i burk för deras vackra färger. laugh.gif smile.gif wub.gif

Någon som kanske vet ?

rolleyes.gif
Betty
Rosenböna
Fenja
Om du inte ska odla utan ha i burkar så brukar välsorterad häslokostbutiker ha ett stort utbud av olika, vackra torkade bönor.
Mvh
Fenja
Susanne i Linköping
Paternosterbönor är små men jättevackra. Bönsorten yin-yang har också snygga bönor. Ingen av dessa har jag testat att odla, dock. Men jag förstår vad du menar, jag lägger mina blomsterbönor (sorten Prizewinner) i en skål för att de är så fina!

Bond- och skärbönorna gav däremot tråååkiga bönor! biggrin.gif
Annki
Italienska Borlotto Lingua di Fuoco Nano är både vacker och god! Skidorna är mönstrade i rött och vitt, som en misslyckad polkagris. Och jag vill minnas bönorna var snygga också. Innan jag åt upp dem! smile.gif Köper fröer hos Impecta. Men jag tror att även andra gett sig på den bönan och kallat den Borlotto Rosso.
Sylvia
Den tidigare nämnda Yin Yang finns som frö hos Hammenhögs. Titta på min frölista-artikel...Yin Yang
solkatten
Jag är också ute efter vackra bönor. Jag har fått bönor som är lila och svarta men vet inte vad det är för sort. Nån som vet?
Susanne i Linköping
Lila och svarta, om de är ca 2 cm långa låter det som blomsterbönor (så ser i alla fall mina ut).
Exotic
Tack alla för era bra tips smile.gif rolleyes.gif
Får se vad jag hittar...
Jag lästa om dem Sylvia *Kanon*

rolleyes.gif laugh.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon