Orchid
Är det ingen som är glad över all snö? =) Jag tycker det är jätteroligt!
Visste väl att snön inte skulle svika mig, visserligen kom den senare än jag hade trott. Men, jag tyckte det var så tråkigt när den smälte så fort första gången.

Men, nu är det snö igen ja nu är det snö igen tralalala ! biggrin.gif
niklaswik
Ja, det är såååå kul!! biggrin.gif

Speciellt om man har haft körkort i 5 veckor och har en bakhjulsdriven bil wink.gif laugh.gif

Åh, jag önskar att jag vore 7 år och frisk (är förkyld sad.gif ) så jag kunde gå ut och åka pulka hela dagen!! Nu kommer solen fram också! Åh vilken underbar dag! Jag ska nog försöka orka ta mig ut snart fast jag är förkyld.. Lite frisk luft hjälper nog. smile.gif
Airamya
Håller med dig smile.gif Det är underbart med snö istället för en massa slask.
Inte alltid helt praktiskt med snön men det finns ju för- och nackdelar med allt...
När min 8-årige son studsade in i sovrummet häromdagen (han väckte mig), lysande som en sol och vrålade "Mamma, det är SNÖÖÖÖ!" och sen studsade ut för att göra snöänglar kände jag mig riktigt pirrigt lycklig för första gången på länge wub.gif
Och att då tassa ner o göra upp en eld i vedspisen med snön yrande utanför fönstret... Jaaa, helt underbart smile.gif
Att vi sedan blev tvugna att såga allt stormfällt som grannen gett oss till ved, i snöyran, var mindre lyckat, men ganska härligt ändå.
Och mängden med fåglar som plötsligt dök upp för att hitta mat...

Jodå, jag älskar snö smile.gif Skulle kunna skriva hela uppsatser i ämnet, så det är nog bäst att jag hejdar mig nu... rolleyes.gif
kristerh
visst är det trevligt med snö, om de kunde lära sig att ploga o sanda unsure.gif när de plogar hemma hos mig så blir det som en skridskobana och inte verkar de ha råd med sand heller sad.gif
krister
Ewa smålänska höglandet
Ewa zon 4-5
Orchid
CITAT (kristerh @ 15-02-2005, 11:25)
visst är det trevligt med snö, om de kunde lära sig att ploga o sanda unsure.gif när de plogar hemma hos mig så blir det som en skridskobana och inte verkar de ha råd med sand heller sad.gif
krister


Hehe, så man kan säga att det blir en riskfylld skridskotur med andra ord =) Håll hårt i den du går bredvid! biggrin.gif Eh, och om du går själv.. ja då vet jag inte laugh.gif
Fenja
Jag gillar också snön! Det blir så ljust och fint ute, hunden är överlycklig och alla barnen får ett vitt sportlov här.
Mvh
Fenja
cic
Är detta "småprat om trädgård"...?

Vill inte skapa debatter och konflikter, jag bara undrar.
Lars-Olof Arvids
Visst är det härligt att snön kom precis lagom till sportlovet! Men det har sina sidor för en tokstolle som cyklar över en mil till jobbet varje dag - och är van vid att ha skolbussen som extra livlina om vädret skulle bli alltför besvärligt! Än så länge går det att cykla större delen av vägen, utom en bit av cykelvägen genom Ödsmål som tydligen inte behöver underhållas alls. Man kan tänka sig vilket väsen det skulle bli om man en morgon fann att cykelvägen var välplogad och alla snömassorna hade hamnat ute på bilvägen i stället för tvärtom! wink.gif

Olle
adrian
Såklart det är, snön har hamnat i trädgården och det gillar inte blommorna... smile.gif
Fenja
Cic, det är la snö i trädgården också? tongue.gif
Mvh
Fenja
cic
CITAT (adrian @ 15-02-2005, 13:17)
Såklart det är, snön har hamnat i trädgården och det gillar inte blommorna... smile.gif

Okej.. sleep.gif

Jag drar mig tillbaka..
pejori
nä...du har så rätt cic rolleyes.gif
det hör hemma under allmänt småprat och har därför hamnat fel unsure.gif
men det gör inget om hundra år laugh.gif laugh.gif
kristerh
CITAT (Orchid @ 15-02-2005, 11:49)
Hehe, så man kan säga att det blir en riskfylld skridskotur med andra ord =) Håll hårt i den du går bredvid! biggrin.gif Eh, och om du går själv.. ja då vet jag inte laugh.gif

man kanske skulle investera i broddar wink.gif det borde kommunen stå för så slipper de verkligen att sanda wink.gif
krister
Orchid
CITAT (cic @ 15-02-2005, 13:15)
Är detta "småprat om trädgård"...?

Vill inte skapa debatter och konflikter, jag bara undrar.


Ops.. sorry. Det var ett tag sen jag var här och skrev. Och om jag inte minns fel så fanns det väl bara ett småprat då, och jag la inte märke till utökningen. Så, kan det gå när man håller sig borta för länge från Odla =)
cic
CITAT (Orchid @ 15-02-2005, 17:19)
CITAT (cic @ 15-02-2005, 13:15)
Är detta "småprat om trädgård"...?

Vill inte skapa debatter och konflikter, jag bara undrar.


Ops.. sorry. Det var ett tag sen jag var här och skrev. Och om jag inte minns fel så fanns det väl bara ett småprat då, och jag la inte märke till utökningen. Så, kan det gå när man håller sig borta för länge från Odla =)

Inget att be om ursäkt för. Som Pejori sa: Vad gör det om hundra år? smile.gif

Anledningen att jag skrev som jag gjorde var för att det var ett himla väsen om att dela upp småpratet.
Yin o Yang
CITAT (cic @ 15-02-2005, 17:28)
Anledningen att jag skrev som jag gjorde var för att det var ett himla väsen om att dela upp småpratet.


Oj - det har jag missat sleep.gif , har också varit ifrån ett tag, både från Odla och chatten sad.gif .
Håller dock med om att det är härligt med snö - det ska vara vinter på vintern och sommar på sommaren rolleyes.gif
amaira
CITAT (pejori @ 15-02-2005, 15:04)
nä...du har så rätt cic rolleyes.gif
det hör hemma under allmänt småprat och har därför hamnat fel unsure.gif
men det gör inget om hundra år laugh.gif laugh.gif

Nää, det gör inte ens nåt idag biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif .

Nog får vi tillåta oss lite "övergångsbesvär", eller hur?

Om det är härligt med snö?

underbart wub.gif .
Det kommer i alla fall inte att vara särskilt länge, våren börjar ju sniffa runt knuten, och snart är det mars...

Så det gäller att njuta av vintern så länge det går, och så länge snön finns kvar. Här i Stockholmstrakten är snövinter inte alltid självklar precis.
Snöflinga
Är också med i SNÖ-FANKLUBBEN laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Orchid
CITAT (Snöflinga @ 17-02-2005, 21:46)
Är också med i SNÖ-FANKLUBBEN laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif


Snöflingan- jag tog för givet att du var det tongue.gif laugh.gif
Snöflinga
Jäpp, fast på våren reinkarnerar jag mig till växten med samma namn.
vacker, trivs i de flesta väderlekar, oemotståndlig hängande, lyser i skymningen sleep.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon