fruberglund
Idag gick vi runt i trädgården för att se vart vi kunde plantera alla rosor som kommer till våren + allt jag sått smile.gif

Vi har en östervägg som skulle vara perfekt till klätterrosor, enda problemet är att på mitten på väggen nere i torpargrunden så är det en inspektionslucka. Framför den är det ett "hål" ner i gräsmattan för att man ska kunna komma in genom luckan.

Jag har tidigare tänkt om man skulle bygga någon sorts lock för där.

Då kom min man på den geniala idén att man skulle kunna bygga ett avtagbart trädäck där. Lite rundat/svängt med klätterrosor och perenner på sidorna..och nu kommer det geniala, han tyckte man kunde ställa KRUKOR MED ETTÅRIGA KLÄTTERVÄXTER PÅ TRÄDÄCKET, som också får klättra upp på väggen/spalje. Varför kunde jag inte ha tänkt på det själv?

Ibland är det bra att ha en man biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Det + en stol och ett litet bort så kunde man ju sitta i grönskan och bara myyyyyyysa wub.gif
fruberglund
Jag har ringat in inpektionsluckan på bilden smile.gif

ingmet
Vad exotiskt det lät med att ni vandrat runt i trädgården.. Själv har jag pulsat mig fram till komposten i andra änden av tomten. Jisses vad med snö.. överallt... Idag har det förvisso varit en skön sol som visats sig och höjt tempen till några få minus.. men blommor.. det känns väldigt långt bort.. unsure.gif
fruberglund
Haha...vi pulsade nog mest också smile.gif Det är fullt med snö här också.

Nu börjar snart våren och då måste man ju börja tänka framåt och planera årets "att göra-lista" biggrin.gif
Mia, zon 3
Låter som en bra karl, det där..... smile.gif
Min sådan har faktiskt (äntligen!) börjat visa lite intresse för trädgården. I början var det rätt jobbigt - jag planerade och drömde och skissade, och frågade hela tiden "Det låter väl bra?/Vad tror du om det?/Ska vi göra så här?" osv., och fick mest "Det låter bra." som svar. Trodde då att det var spikat, men ack vad man kan bedra sig.... När man sedan säger att "Då sätter vi igång med....!" så säger han att "Nä, så tycker inte jag att vi ska ha det!" För när han sade att det låter bra betydde inte det att han ville ha det så, tydligen.... Manligt och kvinnligt, eller? wacko.gif
Men det som är bra med detta är att nu har han faktiskt börjat TYCKA på riktigt istället för att muttra, och nu när jag vant mig är det himla kul att planera ihop. Två hjärnor spånar bättre (eller i alla fall friare) än en. Och han är himla bra på att gräva, särskilt om han får utmaningar i form av stora stenar..... wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon