Full version: Träsk....
Ewa smålänska höglandet
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
igår hamnade jag i pelargonträsket
sen tidigare ros-, funkia-, pion-, geranium-, veronika- och buskträsket
är på god väg in i clematis- och grästräsket

Tänk att det skulle ta 20 år med trädgård innan man fick "dille" rolleyes.gif

/Ewa zon 4-5
mulle
biggrin.gif
Jag håller själv på att glida ner i träskträsket och planerar en liten sumpmarkshörna...
Mulle
Margith
Pelargonträsket har jag suttit fast i länge nu smile.gif
I vintras fastnade jag i perennsådds-träsket biggrin.gif
Rosträsket inser jag att jag är på väg ner i och efter att ha lyssnat på Kerstin i kväll, sitter man väl fast där också, upp till hakan
laugh.gif
Betty
Ja, usch vilken massa träsk det finns att halka ner i... Jag kanar glatt mellan ros-, näva-, pion-, akleja-, klematis-, liljeträsk m.flera träsk! biggrin.gif
Ska nog anlägga ett surjordsträsk i vår... rolleyes.gif laugh.gif
titti49zon6
är rädd för att jag håller på att drunkna i alla träsk blink.gif har bl.a beställt 20 clematis från Estland- har ca 15 sen tidigare rolleyes.gif hoppas att dom klarat vintern sleep.gif sen är det perennasådderna som har tagit ett starkt grepp om mig, beställt fröer från alla håll och kanter wub.gif och så blir det rosor,rosor rosor efter kvällens föredrag (+ div.lökar och sommarblommor)
kristerh
Simmar runt i bonsai, orkidé, klematis och fuchsiaträsken... rolleyes.gif
krister
Ullet
Jag är mest bara fast. *S* I år är det aklejor, förra året var det malvor, pelargonier är ju alltid sånt man inte kan låta bli, är så lycklig, i år är första året jag kommer att ha ett förråd att övervintra dom i! laugh.gif
Pioner är nåt jag ska totalt förlora mig i, har tyvärr så lite ännu men fler ska det bli! Många fler!
Annlo
Jo, det är nog orkidéeträsket för mig... wub.gif
...och frösådder av alla slag... wub.gif
och växthusträsket börjar jag sjunka rätt djupt i också biggrin.gif

Annlouice
pejori
laugh.gif laugh.gif här är det orkideeträsket som gäller wub.gif
även hoya och ephifyllumträsket ligger så nära att jag trillar ditt också jämt laugh.gif laugh.gif
utomhus är det inte ett träsk, där är ett hav att fastna i...LILJEHAVET!!!! laugh.gif laugh.gif
Airamya
Ja jösses ja... Jag riskerar verkligen att fastna i ett träsk nu... Har grymma bekymmer med nån sorts gräsflugor (de ser ut som bananflugor) som bosatt sig innanför plåtfasaden under vintern. I höstas kunde jag inte öppna ett enda fönster på övervåningen, det var svart utanför av flugor...
Nu när solen värmer börjar de smyga sig fram igen. SÅ, jag har pratat med Adrian... här ska odlas flugfällor! tongue.gif
Och eftersom jag tycker de där 'köttisarna' är så vackra så kommer jag väl att ruinera mig på kuppen...

I övrigt har jag nog inte riktigt hittat 'mitt träsk' ännu... Jo, kanske... Kryddväxter har jag en väldig passion för... wub.gif
kristerh
CITAT (Airamya @ 23-03-2005, 10:51)
Ja jösses ja... Jag riskerar verkligen att fastna i ett träsk nu... Har grymma bekymmer med nån sorts gräsflugor (de ser ut som bananflugor) som bosatt sig innanför plåtfasaden under vintern. I höstas kunde jag inte öppna ett enda fönster på övervåningen, det var svart utanför av flugor...
Nu när solen värmer börjar de smyga sig fram igen. SÅ, jag har pratat med Adrian... här ska odlas flugfällor! tongue.gif
Och eftersom jag tycker de där 'köttisarna' är så vackra så kommer jag väl att ruinera mig på kuppen...

I övrigt har jag nog inte riktigt hittat 'mitt träsk' ännu... Jo, kanske... Kryddväxter har jag en väldig passion för... wub.gif

Det låter som du kommer att hamna i köttätarträsket laugh.gif
krister
Ciczi
Hahaha!

Ja träsk sitter man fast i!!! laugh.gif laugh.gif För mig är det så klart hibiskusträsket, vad annars! wub.gif Men det är ett trevligt träsk. tongue.gif

Ciczi
Ewa L
Jag upplever mer att jag inte fastnar helt i något träsk. Jag hoppar mellan dem oupphörligt.

Håller på och gräver bort gräsmattorna och då vill jag ha allt där. Blir väl modell: En av varje. Bara noga med färgerna.
Slutar väl med att jag får ha försäljning — "gräv där du står och tag med dig" - typ.

Rosträsket är jag väl annars lite på glid nerför. Beställt 17 st.
titti49zon6
Jag vet ett träsk som vi alla fallit i eller för biggrin.gif
odla.nu-Trädgårdsforum wub.gif min karl håller på att bli tokig på mig eftersom jag hellre sitter framför datorn än håller honom sällskap framför TV:n unsure.gif
det finns en del som inte förstår tjusningen med att umgås på nätet,speciellt när vi har så trevligt som vi biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
kristerh
CITAT (Ewa L @ 23-03-2005, 11:29)
Jag upplever mer att jag inte fastnar helt i något träsk. Jag hoppar mellan dem oupphörligt.

kallas det inte för gungfly wink.gif tongue.gif
krister
Lars-Olof Arvids
Jag är nog också "gungflyare" eftersom jag intresserar mig för det mesta som växer. Fast ängs- och naturträdgårdsträsket sitter jag ju fast i, galen som jag är i allt som lockar fåglar, fjärilar och humlor inpå knutarna.

Olle
Blomstertanten
Det är nog lättare att räkna upp vilket träsk man inte fastnat i tongue.gif
Tesa
Usch ja...fröträsket är väl där jag gått ner mig djupast..jag gjorde en lista på datorn på det jag sått hittills och det var visst 100 sorter redan....och jag som har en massa kvar att så.... blink.gif
Jag testar enmassa grönsaker som jag sen inteäter bara för att det är intressant...grönsaksträsk kanske
...och massa örter av alla de slag för att det finnsnån bra historiarunt dem...örtaträsk...
Så ska vi inte glömma Heucherorna som jag verkligen får anstränga mig för att inte köpa...det finns ju så många härliga varianter...
Ja...jösses det finns allt många träsk det är risk att man går ner sig i...
rolleyes.gif laugh.gif men vadgör väl det....det är ju så roooooligt... wub.gif laugh.gif laugh.gif
Helen B
Jag tror att jag ska be min käre make läsa om alla era träsk tongue.gif
då lär han inse att jag är inte ensammen i detta. Han brukar skoja med mig när jag planerar för "ännu en" klematis. Jag är galen i klematis. Jag har inte så vansinnigt mycket ännu, men jag älskar dem! wub.gif
Sedan håller jag väl även till i armerings- och klätterställningsträsket.
Susanna
Är jag den enda som sitter fast i grönsaksträsket? tongue.gif Fast jag är på väg ner i rosträsket också! laugh.gif
Sulawesii
Gesneriaceae- träsket är jag djupt nersjunken i. Är även nersjunken till knäskålarna i perenn- fröträsket och sommarfröträsket.
Thomas Wahlqvist
Oj vad jag hoppar runt i mina träsk.
Magnolia träsket är svårast att ta sig ur, läser allt odlar allt och vill ha allt.
I framtiden kommer jag att kunna elda Magnolia i braskaminen.
Ändå ett ganska angenämt träskliv man lever.
Nu halkar jag ner i nästa träsk och så vidare.
Men det är bra med träsk, man lär sig mycket.
Jag sjunker ner i torvträsket nu, eller är det en myr...........
adrian
Ja... Mitt träsk är väl lite fruset än men så fort det tinar så ska jag hoppa ned däri och plantera ut nya spännande växter från olika länder.. wub.gif
fruberglund
Just nu är det mest rosor för hela slanten men är även väldigt förtjust i rododendron, klematis, pion och har i år även halkat in i frösådds-träsket smile.gif

Det finns MÅNGA träsk att ramla i och jag har nog bara börjat är jag rädd biggrin.gif
Maria i Helsingborg
Pionträsket, helt klart! wub.gif

Somliga träsk tror jag aldrig att jag kommer att hamna i (orkidé, rhododendron och pelargon) och andra träsk vill inte ha mig trots välmenande magplask (rosor......jag tror att våra P. Austen och I. Bergman har dött )

Men man ska aldrig säga aldrig och skam den som ger sig!
Zazu
har börjat glida ner i fuchsiaträsket och saktasakta ner i rosträsket
satt fast i pelargonträsket förra året men tog mej upp ur det rolleyes.gif
annars sitter jag fast i vad jag kallar vill-ha-allt-träsket laugh.gif

mvh zazu
lotta_
I tankarna sitter jag fast i många träsk, som en stickling i ett vattenglas, återstår att se om jag rotar mig. rolleyes.gif
renate
Rosträsket är det här,främst gammaldagsrosor,lite vildrosor med.Pioner ligger mig varmt om hjärtat med.
Ja Clematis,perenner, frösådd av träd och perenner.Listan kan blir långt.
Denna sommar vill jag satsar på träd och buskar. rolleyes.gif
Magnolia
CITAT (Ewa L @ 23-03-2005, 11:29)
Slutar väl med att jag får ha försäljning — "gräv där du står och tag med dig" - typ.

Tala om när du hamnar där - här har du en frivillig med en spade! tongue.gif
Sollan
Akleja-, pelargon-, frö-, dammträsket. Det finns fler träsk att trampa vatten i...!
lisselbo
Lite gungfly här också. Men börjar glida ner allt djupare i pelargonträsket.
Heddas matte
"olika tjusiga ideér-träsket" är det jag sitter djupast i. Jag har så många goda ideér... man skulle kunna göra så här och så här.. en äppelhäck här och en barockträdgård där och en pergola av gamla cyklar och formklippt liguster och en djungel av bananplantor och rodgersia under uppstammade hasselbuskar.. och... och... och... nästa idé har kommit innan den första ens är påbörjad... det är mitt träsk! biggrin.gif och jag njuter av det hela tiden...
peterinas
sitter i ett trädgårds träsk ja . och jobbat med dammen 2 år nu (handgrävet) och satans hårt i backen och massa stenar men jag sliter vidare smile.gif

jobbar överallt i trädgården och blir inget gjort . önskar jag var 10 personer
LenaTuring
Gesneriaceae- träsket sitter jag fast i och sedan förra året pelargon också + i stort sett det mesta som växer.
Helen i Piteå Zon 5
För mig gäller nog fröträsket, det får vara vad som helst bara det är frön. Sen är det ju rätt spännande att experimentera, ju svårare det är att få att gro, ju roligare är det wink.gif wacko.gif smile.gif / Helen
Hannele
CITAT (Heddas matte @ 24-03-2005, 20:05)
"olika tjusiga ideér-träsket" är det jag sitter djupast i. Jag har så många goda ideér... man skulle kunna göra så här och så här.. en äppelhäck här och en barockträdgård där och en pergola av gamla cyklar och formklippt liguster och en djungel

Jag är ungefär där Heddas matte, dessutom förverkligar jag dem.
Jag är en stor trädgårdsboksamlare. wub.gif
estet
Sitter mest fast i pelargonträsket. smile.gif
zaaritha
Hoyaträsket!
Pelargonträsket!
Saint Paulia-träsket!
Ute: Olika påskliljor, pingstliljor, nunneörter, malvor.
fruberglund
CITAT (Hannele @ 25-03-2005, 00:11)
CITAT (Heddas matte @ 24-03-2005, 20:05)
"olika tjusiga ideér-träsket" är det jag sitter djupast i. Jag har så många goda ideér... man skulle kunna göra så här och så här.. en äppelhäck här och en barockträdgård där och en pergola av gamla cyklar och formklippt liguster och en djungel

Jag är ungefär där Heddas matte, dessutom förverkligar jag dem.
Jag är en stor trädgårdsboksamlare. wub.gif

Ja, jag med smile.gif

Köpte två böcker till min samling idag för 20:- st på Rusta biggrin.gif
Kattgräs
CITAT (Heddas matte @ 24-03-2005, 20:05)
"olika tjusiga ideér-träsket" är det jag sitter djupast i. Jag har så många goda ideér... man skulle kunna göra så här och så här..

Ja, precis! Jag med!
Planeringsträsket skulle det också kunna kallas.

Fast jag sitter fast i fröträsket och klematisträsket och kryddträsket och internetträsket wub.gif också...

blink.gif Oj, det var visst en hel del... unsure.gif wacko.gif huh.gif ohmy.gif tongue.gif
Sollan
Man skulle kunna sammanfatta det hela till: Stora Odlingsträsket... Stort, med nya hålor att trampa ner sig i, alldeles omöjligt att ta sig ur...och alldeles underbart...! wub.gif
Smekajsa
Jaha man känner sig som ett riktigt träsk-troll, hihihihi

Kan instämma med flera stycken här men jag har fastnat i
chatt-träsket också smile.gif

Det är så kul att tala med likasinnade om trädgård, blommor,
jaa växter av alla de slag wub.gif wub.gif

Välkommen att delta, om du vill

GRÖNA FINGRAR
Hojanna
Jag sitter nog fast i chili- och basilikaträsket! Börjar bli trångt på odlingsbordet! rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon