Jill-Ulrika
Jag blir så glad att det spritter i odlarfingrarna.
Jag vill ha en vårbalkong genast. Tyvärr tillhör jag dem med för lite tålamod och låter balkongen gå i vinterträda fram till vårkanten. Har aldrig haft ork och tid att övervintra något, försökte med klematisen men den dog sad.gif

Men nu, är solen framme och våren här. Nu ska det sås och planteras igen.
Behöver tips på kul idéer på ett litet utrymme.

Själv funderar jag på at t göra en Grönsaksbalja, med alltifrån kryddor, sallad och tomat i samma bytta om det nu går. biggrin.gif
anna_rispan
mm, några idéer susar igenom huvdet nu när solen kommer fram på riktigt.

Tänk o ha en rejäl hylla så det kan stå växter i rader över hela väggen. Men nej det blir för mycket jobb för mig o underhåll.

I år ska jag odla i krukor, bara en balkonglåda. Tänkte ha blomman-för-dagen i spaljen i år. Bladgrönsaker i "rabattlådan" eller nån snittblomma. En väggampel med jordgubbar. aaa jag glömde kolla dem i går, de fick övervintar på sambos mammas trädgårdsland, ja ja det ordnar sig.

I en stor kruka sak jag ha ljus slingerkrasse med någon mörk växt framför. Tips här mottages gärna!!!

I dag ska jag plantera penséer. I en lång balkonglåda eller en kort o en bytta av nå slag. Ska rota i förrådet senare.
Marusjka
Hej, att övervintra ett träd visade sig vara lätt som en plätt. Då har man det lite mysigt på balkongen redan med en gång. Om du har vårkänslor så vill jag gärna tipsa om boken Cityodling. Den är full av smarta tips och snygga balkonger.
anna_rispan
vad hade du för träd??? en hängsälg vore ju lite charmigt, den blommar ju tidigt också.

varför händer det inget med mina lökar i krukan på balkongen.. huh.gif sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon