Full version: Prins Plym
Berit
Jag har fått gratisfrön ifrån Impecta, Prins Plym som jag har sått och de är fina små plantor nu smile.gif .

Har tänkt sätta dem i krukor och blomlådor på skuggiga ställen i trädgården.

Vet någon om dom absolut vill ha sol.

mvh
Berit
Fenja
Vad är det för växt... den måste heta något mera än 'Prins Plym'? Du kanske kan gå in på Impectas sida och kolla på den så står det säkert hur den vill planteras.
Mvh
Fenja
Berit
Amaranthus hypochondriacus "Pygmy Torch".

Impecta har inte dessa fröer i katalogen.

Men kunde se på de andra Amaranthus att de vill ha sol, så då gäller väl sol även för mina plantor.

Tack för svar Fenja, det blev kortslutning i mitt huvud, tänkte inte på att jag kunde kolla där tongue.gif .

mvh smile.gif
Berit
Annlo
Mina står redan i växthuset och blommar för fullt med röda fina stänglar wub.gif Verkar trivas i solen...
Rossi
Jag fick också Röd prinsplym från Impecta. De grodde väldigt lätt och det är dags att plantera om dem nu i varsin kruka. Det får bli lite helggöra.
Fenja
CITAT (Berit @ 13-05-2005, 05:43)
Amaranthus hypochondriacus "Pygmy Torch".

Impecta har inte dessa fröer i katalogen.

Men kunde se på de andra Amaranthus att de vill ha sol, så då gäller väl sol även för mina plantor.

Tack för svar Fenja, det blev kortslutning i mitt huvud, tänkte inte på att jag kunde kolla där tongue.gif .

mvh smile.gif
Berit

biggrin.gif Du är varken den första eller sista som råkar ut för det!! Bra att du hittade det du sökte i alla fall! Amarathus är trevliga.
Mvh
Fenja
Sulawesii
CITAT (Annlo @ 13-05-2005, 12:21)
Mina står redan i växthuset och blommar för fullt med röda fina stänglar wub.gif Verkar trivas i solen...

Oh.... så långt har inte mina hunnit..... sad.gif
fågelblå
Fick Prinsplym som gratisfrön förra året. Drev upp dem i växthuset och samplanterade dem med andra växter i krukor. Jag hade dem både på norr och södersidan utan problem. De var vackra långt in på hösten. Tog frön på dem som jag satte i vårast och bara det blir lite varmare ska de sättas ut i trädgården.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon