erikahaglund
Funderar lite på när det är dags att åka till plantmarknaden. Har ingen riktigt bra sådan där jag bor utan får åka en bit. Har mest tänkt köpa sommarblommor till balkonglådor å så. Man vill ju inte vara för sen så att alla godbitar är slut men inte heller för tidig så de inte har kommt in än... Har sett att de säljer en del sommarblommor på torget nu så det kanske är dags att planera en färd? Hur tänker ni andra??
Milex
Här hos oss är det lite tidigt än. Det är det kanske hos dig oxå? Det såg väl nästan ut som om ni skulle få snöblandat regn i morgon? unsure.gif
Men jag är oerhört sugen smile.gif Ska till Göteborg i morgon. Klarar nog inte att hålla mig borta från alla plantskolor tongue.gif Får se om jag klarar att hålla mig till perenner.
mollys_matte
med plantmarknaden, menar du då Plantmarknaden i Linde? (såg att du bor i kga)
Kan säga att det rammlar in massor av sommarblommor hela tiden, så vi jobbar häcken av oss tongue.gif Om det är Linde du tänkte dig!
Fast det är ju ännu lite kallt på nätterna, så man bör täcka/ ta in sommarblommorna.
lilla mamma
Nej Erika. Kom till oss i Visnum här är det fullt.

Plantmarknaden i Linde, stort, fina kaniner och dyrt.
Murgrönan jag köpte där är nu död efter en vinter.Inget personligt utan så uppfattade jag det. Kankse beror det på att kopplingen rasade på bilen på vägen till Nora. 5600 .- fattigare blev vi. sad.gif

Anita
LadyAdina
Som "född och uppväxt" tongue.gif på Plantmarkaden i Linde måste jag slå ett slag för denna underbara plats. Som liten var det förstås kaninerna (och framför allt ponnyerna) som var det roligaste, men nu när jag är "nysåld" på växter och trädgård så ser jag verkligen fram emot att åka dit när jag hälsar på föräldrarna i juni! biggrin.gif wub.gif

Nu vet inte jag mycket om andra "plantisar" i Sverige, men här i trakten har jag inte hittat någonting som över huvud taget kommer i närheten av Plantmarknadens sortiment. Och inte är det dyrt, åtminstone inte jämfört med priserna här!

Jag har som sagt varit många många gånger på Plantmarknaden genom åren, och fast jag tidigare inte hade något större eget intresse av själva växterna så har jag alltid tyckt det har varit jättemysigt att gå och titta och sniffa i luften. Plantmarknaden är en helt egen värld! wub.gif tongue.gif Mina föräldrar har genom åren köpt MASSOR därifrån och såvitt jag vet har det varit bra kvalitet. Kanske min mamma ("Storåtjejen" här på Odla) har något att tillägga?

Det här är nu sen min högst personliga åsikt, eftersom jag just har fått mitt eget trädgårdsintresse, så jag har ju förstås inte något att jämföra med (med tanke på er som genom åren besökt massor av härliga plantskolor), men det är en åsikt jag står för! tongue.gif
lilla mamma
Lady Adina, var i Finland bor du?

Nu kanske det skulle vara intressant och åka upp igen, men du går väl något annat sönder på bilen wink.gif

Jag vågar inte riskera detta,suck

Anita
LadyAdina
Jag bor utanför Ekenäs, i allra sydligaste delen av landet.

Förstår dina farhågor om bilen, sånt där sätter sig på hjärnan, fast platsen det hände på inte har något direkt med händelsen att göra! wacko.gif
erikahaglund
I Linde var vi förra året, jättehärligt och bra kvalitet på allt jag köpte! Men i år blir det nog Klockargården, har hört så himla mycket bra om det stället så jag måste ju kolla...
Mamma tjatar och vill att vi ska åka till Visnum ( de hade sommarstuga där när jag var liten) men inte är väl det så stort va? Eller?
Erika (som nu kopplar bort allt vad växter heter i några timmar och ska titta på Star Wars biggrin.gif )
lilla mamma
Kom och kolla. MYCKET finns det. Inte så stort som Linde, men mycket pengar och gott om tid.

Hör av dig, kom och hälsa på hos oss i nybble ( 4 km från handelsträdgården)

Anita
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon