Dilidis
Hej!

Har hjälpt goda vänner att röja i deras väl uppvuxna (och gammal) trädgård på deras nyinköpta lantställe. Denna växt har vi dock inte en aning om vad det är. Det verkar vara ngt "som skall vara där" för den växer i rabatter... men även utanfö rabatterna... ngn som kan hjälpa mig och har en ide?


Fenja
Oj, du får nog sätta in en större bild, det är omöjligt att se vad det är.
Mvh
Fenja
jendah
Tyvärr ingen aning om vad det är... men här är bilden... smile.gif

Dilidis
Men Jendah, du är väl en ängel!! Jag förstår inte, men bildhantering på Odla.nu verkar inte vara "min grej" riktigt. HUR fick du bilden så stor?!!? Nu känner jag mig som en riktigt dum blondin wub.gif
Dilidis
Kan även tillägga att denna "oidentifierade" växt är liksom lite "luden"..
bikiv
Vallmo!
Dilidis
Oj då! Bikiv, är du säker på att det är Valmo? Den som bor i huset älskar valmo.. och vi som höll på att rensa bort dem wub.gif
Fenja
Ja, perenn vallmo tror jag med.
Mvh
Fenja
jendah
CITAT (Dilidis @ 18-05-2005, 22:33)
Men Jendah, du är väl en ängel!! Jag förstår inte, men bildhantering på Odla.nu verkar inte vara "min grej" riktigt. HUR fick du bilden så stor?!!? Nu känner jag mig som en riktigt dum blondin wub.gif

Vi dumma blondiner får väl hjälpas åt laugh.gif laugh.gif


När du har sidan med den stora bilden öppen (inte thumbnail-sidan alltså) i albumet så högerklickar du på den och väljer "spara bildadress" eller liknande (olika i olika webläsare) När du sen skriver meddelandet så har du en knapp strax ovanför meddelanderutan som det står "BILD" på, klica på den och klistra in länken där. Se till att det inte står http:// två gånger i början. Sen har du din bild smile.gif
yla
jupp vallmo va ordet rolleyes.gif
bikiv
CITAT (Dilidis @ 18-05-2005, 22:37)
Oj då! Bikiv, är du säker på att det är Valmo? Den som bor i huset älskar valmo.. och vi som höll på att rensa bort dem  :wub:

Säker till 100% är jag inte! Men det liknar väldigt mycket mina perenna vallmoplantor! Rensa inte bort dom!
Lotta B
Det är jättevallmo (papaver orientale).
Ewa L
En till som sätter en hundring på Vallmo. tongue.gif
amaira
Jajamensan, vallmo!
Och perenn. (årets självsådda har inte kommit så långt)
Ser ut som mina jättevallmo.
Hannele
CITAT (Dilidis @ 18-05-2005, 22:18)
Har hjälpt goda vänner att röja i deras väl uppvuxna (och gammal) trädgård på deras nyinköpta lantställe.

Ta det väldigt väldigt lugnt, hela 1:a året.
Massa perenner, som inte ens har visat sej ännu.
(Känner ni inte igen vallmo, undrar, vad ni har rensat bort...? blink.gif)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon