Full version: Köpa sticklingar?
Annlo
Är det någon som brukar köpa sticklingar och driva upp själv av t.ex. snöflinga (bacopa?) tvillingsporre, million bells eller något liknande?
Vad kostar det och var beställer ni isf?

Det vore kul att driva upp dem på egen hand inför sommaren!

Annlouice
estet
Jodå, i år har jag blåa bacopa & vinröd verbena köpta som små sticklingar.
Har toppat dem och fått fler av dem för jag köpte dem så tidigt.

Hittade dem på den lokala plantskolan för en billig peng -kommer inte ihåg.
inglew
Jodå, jag köper sticklingar av fuchsia, peröagon, surfina och millionbells varje vår. Toppasr sen sticklingarna och sätter topparna och får på så sätt massor av plantor. Plantskolorna här omkring har alltid mycket sticklingar tidigt på våren.
Lycka till!
Inger
Annlo
Ja jag har precis varit o shoppat lite plantor (som om man inte hade nog innan blink.gif ) till balkonglådorna... Det blev en ny sorts yttepytte liten million bells som hette något på T?? jättesöt...
Sedan köpte jag bacopa och diascia (tvillingsporre)... Så nu är balkonglådorna planterade för ena sidan huset... men de får ge sig till tåls i växthuset ett tag till dock!

I veckan får jag handla mer, det känns liksom lite bättre om man delar upp betalningen på flera gånger (vad lättlurad man är wacko.gif )

Annlouice
violina
CITAT (Annlo @ 22-05-2005, 20:26)
I veckan får jag handla mer, det känns liksom lite bättre om man delar upp betalningen på flera gånger (vad lättlurad man är wacko.gif )

Annlouice

Känner igen mig. biggrin.gif
Man får göra en paus när personalen börjar titta konstigt på en.
Eller låtsas att man har många systrar som är väldigt lika. wub.gif
Annlo
Ja, för att inte tala om när man ska förklara för sambon exakt hur nödvändiga dessa blommor var och varför inga av de 200 som står i växthuset gick lika bra!
biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif

Han upptäcker inte lika lätt de nya blommorna om man delar upp inhandlingen lite snyggt
(smyghandlar är väl vad alla missbrukare gör blink.gif )
sleep.gif sleep.gif sleep.gif
Man får inte vara dum...

Annlouice
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon