Nikko
Ewa L,
jag känner igen problemet.
Klart man fixar att klippa sina träd och buskar själv......

Tycker det är märkligt att folk kan lägga tusentals kronor för manikyr,
pedikyr, går och får hunden stajlad.
Men sen när det gäller trädgården ska det helst vara gratis.
KURT
Man har trädgård av olika skäl. Visst finns det de som bara är intresserade av resultatet och kan köpa sig en färdig trädgård á 100000 kr (som man gör i "Äntligen trädgård" i TV4). Men de flesta är ju främst intresserade av själva byggandet och vill följa växandet. Om man då själv kan sätta ett frö eller en stickling så blir det mycket mera tillfredställande än om man köper en vuxet träd!

Tycker man sig väl vara färdig med någon del, så är det dags att rensa ut allt och börja om!
Hannele
CITAT (KURT @ 23-05-2005, 15:31)
Om man då själv kan sätta ett frö eller en stickling så blir det mycket mera tillfredställande än om man köper en vuxet träd!

Där går gränsen för mitt tålamod... men ett litet träd tycker jag är ok att köpa.
Men som KURT säger, är det mycket roligare gå långsamt fram och föröka perenneer själv.

Trädgårdsmästaren Erik Blomquist på TV4 säger själv, att det inte går att göra TV
med små plantor, för dom måste kunna visa det färdiga resultatet direkt.
Dom ger många bra råd för oss "vanliga" trädgårdsägare också om plantor.
Jan af Lisö
Jag håller nog mer Kurt, man har trädgården för att pyssla med och inte för att se ett färdigt resultat. Och jag törs inte räkna kilopris för mina äpplen eller mina körsbär eller mina persikor för då hade jag nog inte råd med dessa !!!! rolleyes.gif
kristerh
Jag tycker att det är lite så att man får det man betalar för, köper man billiga små plantor kanske man inte ska förvänta sig underverk wink.gif inte direkt i allafall, kul att driva upp sina egna från fröer men det är samma där, det tar ett tag innan de blir stora o fina.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon