Magdis
Högst upp på min önskelista står just nu Rosenapel. Min våta trädgårdsdröm är att ha en sån på framsidan av huset planterad tillsammans med några andra lägre växter. Frågan är bara vad jag ska sätta den ihop med? Har ni några tips? Någon liten låg buske som gärna får ta över blomningen när apeln blommat över, några söta perenner som matchar?
Magdis
Här är ju min gamla tråd! Numera lycklig ägare till en Rosenapel som just nu blommar på framsidan av huset. smile.gif Jag hoppades att den skulle ha rosa blommor men det blev fint med vita också. Under den blommar blåa och vita pärlhyacinter. Hur gulligt som helst. smile.gif
Ingrid Zon3
Låter jättefint, Magdis. Ska du ha nåt där när pärlisarna lagt av?

Jag vill också ha en prydnadsapel!
Ophelia
Kantnepetor är ganska fina tycker jag. De blir lite buskiga och finns från lägre format till lite högre. Det är så bra att kunna klippa av det överblommande och ganska raskt efter få en blomning till.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon