Full version: Änglatrumpet
syster yster
ohmy.gif jag skickade efter två änglatrumpeter när jag fick hem dom små liven så var det ett hål i ett blad sedan ramlade det av men vart efter bladen kommer så blir det ett nytt hål men det är några blad som överlever är det någon som vet om det är ohyr och i så fall vad använder man???MVH Elisabeth
Sulawesii
Har ingen aning om vad det är. Men, jag skulle ta en sväng med ProvadoPlus över dem!
Hade något som åt min förra året, som jag aldrig fick bort (smittade ner annat också). Testade endast miljövänliga alternativ då.
Det blev iofs många hål i bladen, inte bara ett.
Annlo
Ja, jag hänger på detta inlägg och undrar också vad det är som gör små små hål i änglatrumpetens blad? Ser inte skymten av någon ohyra...

Har någon behandlat med något och lyckats undgå flera hål??? sad.gif
flower
Det kanske är tvestjärtar som orsakar dessa hål i bladen.. de kommer fram på natten och äter.. ta fram ficklampan och kolla änglarna nattetid så ser ni om det är dessa marodörer som är i farten
zaaritha
Tror också på tvestjärtar!
syster yster
unsure.gif Det började redan i mitt köksfönster så mina hål beror nog inte på tvestjärtar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon