Sidor: 1, 2
*Eko*
Jag beklagar Solis!

Men beslutet kan bara vara ditt och det krävs mycket mod att komma tillbaka och möta dem som vill tysta dig på Forumet, alternativt driva dig på flykt från Forumet - Låt dem inte lyckas...även om någon i negativ bemärkelse påpekade att Forumet inte varit sig likt sedan du kom.

Du har rätt att vara här och vara så öppen som du vill vara eftersom dina avsikter aldrig har varit och kommer aldrig att vara (om jag känner dig något) att avsiktligt såra någon annan - men det finns andra med sådana avsikter....

Om någon mår illa av öppenhet finns det som sagt Trädgårdsforum att gå till eller man kan välja att läsa trådar utan anknytning till större frågor i livet.

När jag var mycket mycket ung, hade jag till exempel ont av att se vissa saker på tv - bara för att jag hade problem just på det området i livet...så kan det vara med dem som har ont av öppenhet. Så jag förstår dem. Men samtidigt är det att reagera som ett barn att offentligt ta adjö och hoppas på att någon skall kalla en tillbaka eller att ta ens parti mot den stora grymma världen.... jag vill att ni alla tänker till! KÄnn efter! Ni vet bättre än vad ni gett prov på! Både du SOlis och ni som vill göra SOlis till syndabock!


KRamar till alla wub.gif Eko
groowymama
Här är jag biggrin.gif wub.gif smile.gif

Jag är väl medveten om att jag är och kommer säkert att förbli mycket barnslig;det har jag alltid fått höra sen jag var barn på riktigt.

En sak vet jag:jag vill mina medmännisor väl även fastän jag har mina demoner men jag låter dom inte komma ut!
*Eko*
CITAT (groowymama @ 13-06-2005, 15:14)
Här är jag biggrin.gif wub.gif smile.gif

En sak vet jag:jag vill mina medmännisor väl även fastän jag har mina demoner men jag låter dom inte komma ut!

wub.gif Smart tös! wub.gif
groowymama
CITAT (Eko @ 13-06-2005, 15:20)
CITAT (groowymama @ 13-06-2005, 15:14)
Här är jag biggrin.gif  :wub:  :)

En sak vet jag:jag vill mina medmännisor väl även fastän jag har mina demoner men jag låter dom inte komma ut!

wub.gif Smart tös! wub.gif

Tack wub.gif

Jag fick en riktig chock i morse då jag skulle logga mig in och det gick inte ohmy.gif Trodde jo aldrig att jag skulle bli uteslängd.

Det var bra att jag var ordentligt ledsen igår och ville ta bort ALLA spår efter mig.
Gossen Ruda
Vad hjälper det att sudda bort det man skrivit eller byta till ett annat namn, minnet finns kvar. Minnet av Trotskij vid Lenins talarstol finns kvar trots att man retuscherade bort honom. Eller kanske tack vare detta.
*Eko*
CITAT (Gossen Ruda @ 13-06-2005, 15:27)
Vad hjälper det att sudda bort det man skrivit eller byta till ett annat namn, minnet finns kvar. Minnet av Trotskij vid Lenins talarstol finns kvar trots att man retuscherade bort honom. Eller kanske tack vare detta.

Ja visst

Så finns minnet av dina ord också!!! rolleyes.gif
groowymama
CITAT (Gossen Ruda @ 13-06-2005, 15:27)
Vad hjälper det att sudda bort det man skrivit eller byta till ett annat namn, minnet finns kvar. Minnet av Trotskij vid Lenins talarstol finns kvar trots att man retuscherade bort honom. Eller kanske tack vare detta.

Minnet får vara kvar;det är helt okej åtminstone för min del;jag är fortfarande samma kvinna som förrut biggrin.gif
groowymama
CITAT (Gossen Ruda @ 13-06-2005, 15:27)
Vad hjälper det att sudda bort det man skrivit eller byta till ett annat namn, minnet finns kvar. Minnet av Trotskij vid Lenins talarstol finns kvar trots att man retuscherade bort honom. Eller kanske tack vare detta.

Vad sade denne Trotskij?
netaave
Men vad är det som hänt här?
Utestängd?????
Jag läser inte alla trådar och har inte läst så mycket av Solis, men......?????
Fattar ingenting! ohmy.gif
groowymama
CITAT (netaave @ 13-06-2005, 16:49)
Men vad är det som hänt här?
Utestängd?????
Jag läser inte alla trådar och har inte läst så mycket av Solis, men......?????
Fattar ingenting! ohmy.gif

Jag kan inte längre logga in mig på Solis så jag var tvungen att starta med ett nytt namn wub.gif Men jag är fortfarande jag och heter på riktigt Kyllikki wub.gif
Tapio
Halaj!

Suck. Och jag som trodde att det var slut på det här nu.

Jag får associationer om en figur i en grekiska mytologin; Hydra.

//T
Gossen Ruda
CITAT (Tapio @ 13-06-2005, 18:08)
Halaj!

Suck. Och jag som trodde att det var slut på det här nu.

Jag får associationer om en figur i en grekiska mytologin; Hydra.

//T

Den var bäst hittills. laugh.gif Fattar inte den onämnbara att hon kan ha blivit avstängd med vilje? Dessutom är det ingen eller inget som "tvingar" henne att återuppstå.
pejori
det är inte så att du är utslängd. unsure.gif
men börjar du att radera alla dina inlägg, så låser admin ditt namn wub.gif wub.gif
det ser jätteknepigt ut med en massa lösa meningar utan sammanhang, för att någon raderar sina inlägg wub.gif
andersen
CITAT (pejori @ 13-06-2005, 18:58)
det är inte så att du är utslängd. unsure.gif
men börjar du att radera alla dina inlägg, så låser admin ditt namn wub.gif wub.gif
det ser jätteknepigt ut med en massa lösa meningar utan sammanhang, för att någon raderar sina inlägg wub.gif

Är det så?det finns andra som har tagit bort vad dom har skrivit(copycat)det vore konstigt att man inte får ta bort sinna egna inlägg?
gunvor
säger bara "suck"
hör oxå till dom som inte läser allt men.....
pejori
CITAT (andersen @ 13-06-2005, 19:02)
Är det så?det finns andra som har tagit bort vad dom har skrivit(copycat)det vore konstigt att man inte får ta bort sinna egna inlägg?

ja det är flera som raderar sina inlägg i efterhand, även om dom inte tar bort allt dom skrivit wub.gif wub.gif
nej. det är inte ditt eget när du skickat det, då tillhör ditt inlägg forumet wub.gif
Berith
CITAT (pejori @ 13-06-2005, 19:20)
nej. det är inte ditt eget när du skickat det, då tillhör ditt inlägg forumet wub.gif

blink.gif
andersen
Klart som korv spad att det jag skriver tillhör mej,och att jag står för det som jag har skrivit eller tänker jag fel?
pejori
nej det gör du inte, men när du har skickat ett inlägg så är det offentlig handling. smile.gif smile.gif
du får radera inlägg, men inte så att tråden blir obegriplig för läsarna, då låser dom ditt användarnamn smile.gif smile.gif
andersen
OK var kan man läsa om det här på forumet, att dom låser användarnamn det borde upplysas om det.
Berith
CITAT (pejori @ 13-06-2005, 19:41)
du får radera inlägg, men inte så att tråden blir obegriplig för läsarna, då låser dom ditt användarnamn smile.gif  :)

låter ju helkonstigt! har Ingemar sagt så till dej? huh.gif i så fall vill jag att Ingemar säger det till mej också.
Gossen Ruda
Det är väl knappast normalt att man försöker sudda i historieboken? sad.gif
andersen
CITAT (Gossen Ruda @ 13-06-2005, 19:48)
Det är väl knappast normalt att man försöker sudda i historieboken? sad.gif

Nä det är det inte,men det är intressant att veta vilka regler som finns och visst kan det finnas tillfällen då någon vill plocka bort inlägg det finns ju flera sådana som har gjort det eller hur(copycat mm).
Ophelia
Vad är det för sätt att hålla på och radera det man skriver? Är det inte bättre att tänka efter före innan man slänger iväg ett inlägg?
pejori
CITAT (Ophelia @ 13-06-2005, 20:21)
Vad är det för sätt att hålla på och radera det man skriver? Är det inte bättre att tänka efter före innan man slänger iväg ett inlägg?

jo det är det laugh.gif
men tyvärr så står inte alla för dom ord som dom skrivit när det hettar till, utan tar och raderar det som dom skrivit wub.gif wub.gif
Ophelia
CITAT (pejori @ 13-06-2005, 21:00)
CITAT (Ophelia @ 13-06-2005, 20:21)
Vad är det för sätt att hålla på och radera det man skriver? Är det inte bättre att tänka efter före innan man slänger iväg ett inlägg?

jo det är det laugh.gif
men tyvärr så står inte alla för dom ord som dom skrivit när det hettar till, utan tar och raderar det som dom skrivit wub.gif wub.gif

Då är det fanimej på tiden att man börjar tänka. Det är aldrig försent. Tänk om våra/era (jag har inga barn) barn skulle vara här och se vad som skrivs!! Vad skulle de egentligen tänka?
groowymama
CITAT (Ophelia @ 13-06-2005, 21:16)
CITAT (pejori @ 13-06-2005, 21:00)
CITAT (Ophelia @ 13-06-2005, 20:21)
Vad är det för sätt att hålla på och radera det man skriver? Är det inte bättre att tänka efter före innan man slänger iväg ett inlägg?

jo det är det laugh.gif
men tyvärr så står inte alla för dom ord som dom skrivit när det hettar till, utan tar och raderar det som dom skrivit wub.gif wub.gif

Då är det fanimej på tiden att man börjar tänka. Det är aldrig försent. Tänk om våra/era (jag har inga barn) barn skulle vara här och se vad som skrivs!! Vad skulle de egentligen tänka?

Nu tänker jag jätte mycket och hårt smile.gif wub.gif biggrin.gif
AndreasBlomquist
CITAT (Ophelia @ 13-06-2005, 20:21)
Vad är det för sätt att hålla på och radera det man skriver? Är det inte bättre att tänka efter före innan man slänger iväg ett inlägg?

Ophelia, vissa kanske lever enligt devisen "Att tänka innan man talar/skriver är som att torka sig i röven innan man skiter" ??

Håller dock med dig om att man inte ska posta något om man inte är man eller kvinna nog för att stå för det sen!
Reserv
Inte vart det sånt ståhej för några veckor sen när dammkillen höll på att radera sina inlägg i vattenavdelningen. unsure.gif
amaira
CITAT (andersen @ 13-06-2005, 20:02)
visst kan det finnas tillfällen då någon vill plocka bort inlägg det finns ju flera sådana som har gjort det eller hur(copycat mm).

Ja Copycat. Som nog också finns kvar här under ett annat namn... rolleyes.gif

Och när Copycat ville svara mig som Copycat, behövde hon skapa namnet "Copycat2" Så det stämmer nog som ni skriver.



(edit efteråt: förlåt Andreas, det var inte ditt påstående wub.gif Kanske var det ingens, kanske var det mina egna "spöken" bara ... )

Andreas Blomquist.
CITAT
"Att tänka innan man talar/skriver är som att torka sig i röven innan man skiter"

Kan inte annat än lyckönska dig till din stora självbehärskning, klokhet och eftertänksamhet. När du nu besitter dessa egenskaper själv, kanske det vore på plats med lite tacksamhet, inför LIVET, för att DU inte är drabbad av det här fenomenet som heter "Brist på impulskontroll".

De flesta människor har det någon gång i sitt liv, många har det ofta mer eller mindre starkt, och en del människor har det extra starkt.

Jag till exempel, det är därför jag skriver om det. (fast det har lindrats på min ålders höst rolleyes.gif)


"Analys" ? Så fort jag försöker skriva och berätta eller förklara något, så blir det "sågat" av en del som att "analsyera sönder" något.

För mig är det Verkligheten. Att "komma undan" den, låter sig inte göras. Den försvinner inte för att jag blundar. Tvärtom.

Och varför i herre jösse namn är FÖRKLARINGAR så himla jobbiga och fel???



För MIN del är det så, att så fort som jag FÖRSTÅR något, så retar det mig inte längre!

Därför försöker jag ibland också FÖRKLARA för andra, för att DE inte ska bli så uppretade över något som faktiskt HAR en "enkel förklaring".

Även fast jag själv inte klarar att vara enkel och tydlig.


"Tänk efter före." Ett mycket klokt råd wub.gif , och ibland kan man bli "vansinnig" på människor som gång på gång INTE gör det.
De flesta kan behärska tekniken, med mer eller mindre träning.
En del är naturbegåvningar från början, och det är behagliga människor att vara med wub.gif .
Och en liten del människor KAN INTE det!

Det handlar inte om "vilja", än mindre om elakhet, det handlar absolut inte om dumhet eller ointelligens, det handlar om obalans i signalämnesflödena i hjärnan.

Dessa skapar känslor.
Känslor är människors drivkraft i livet, ALLT vi gör, utgår från känslor på något vis. Om känslan är riktigt riktigt stark, är den så drivande att det inte går att stå emot den. Tankarna vägrar tänka det som skulle behövas, och lyckas de med det, så når de ändå inte fram.

Själv brukar jag jämföra signalämnesflödena med en vattenkran.
Ett lugnt flöde som fungerar alltefter hur man vrider på kranen (alltså automatisk svarar med rätt flöde utifrån det som händer omkring en), ger en lugn och harmonisk människa, med förmåga att "tänka efter före".

Men har någon provat att vrida på en kran där ledningarna är fulla med luft? Det "spottar och fräser", kommer först ingenting, sedan kommer en störtflod av stänkande vatten med buller och bång ifrån rören, för att sedan bara komma luft igen...

Någon som kan tänka sig känslo-turbulensen det medför att leva med sådana här signalämnes-"ledningar"? För det är bara KÄNSLORNA som märks, inombords. (Och utagerandet, för omgivningen)



Någon skrev också i en annan tråd, om att "det kittlar så skönt i hjärncellerna". Bingo! Mitt i prick.
För det är OCKSÅ en del i det hela.

Tänk er vattenkranen igen. Den är avstängd.
Och så är den avstängd, fast den inte längre borde vara det. Och du vrider och vrider på kranen, men ingenting händer.
Ingenting kommer ut. Ingen ork, ingen lust, ingen vilja, bara grått grått ludd blir kvar.

Men så händer det något så du får fart på kranen - och nu sprutar det! Känslan är ljuvlig, ja euforisk! Äntligen!!

Med de där "vattenkranarna" ska man dessutom försöka få en fungerande vardag ohmy.gif . När det man har att välja på, är "grått ludd" eller eufori...






Analys?

Analysera sönder?

Ja, jag kan ju inte välja hur ANDRA väljer att tolka det jag skriver.
MITT ord för det, är INFORMATION. Även fast det är svåra saker att förstå, och än svårare att leva med.

Ingen behöver veta, som inte vill veta.
Men låt då för guds skull också bli att ge er på dem som är annorlunda i era ögon, med argument typ "skärp dig!"


De beskrivningar jag har gett här, är varken korrekta eller fullständiga. Det är ett sätt att försöka åskådliggöra.
Mycket handlar om signalämnen typ adrenalin, noradrenalin, melatonin, m.fl.


Sist av allt, här kommer analysen":
I vilken mån det finns människor här som inte vill förstå, det vet jag faktiskt inte. Hur många det är som "hoppar på" vet jag inte heller. Det är mycket möjligt att jag slåss med spöken ur mitt förflutna ...

Varm kram till er alla.
Gossen Ruda
Glöm inte det enkla rådet: Öppna inte munnen förrän hjärnan är inkopplad. Gäller även vid skrivning. rolleyes.gif
amaira
CITAT (Gossen Ruda @ 14-06-2005, 10:18)
Glöm inte det enkla rådet: Öppna inte munnen förrän hjärnan är inkopplad. Gäller även vid skrivning. rolleyes.gif

Mmm alla råd är bra, utom de dåliga tongue.gif .

Och vi som ibland (eller så gott som alltid) har problem med att få hjärnan att "koppla". Vart ska vi ta vägen??
Kan du svara på det? (Ett mänskligt svar alltså.)

Ska såna människor skämmas och låsas in i garderober? Det var inte så länge sedan det skedde.

Ska sådana människor uteslutas och bannlysas från aktiviteter i samhället, och från att skriva på forum, t.ex?

En annan liten tanke jag har ...
De som INTE har problem med en hjärna som "fel-kopplar" ... borde det inte vara MINDRE problem för DEM att ... "tänka till" omkring det hela... ??


Du vet ju Ruda, att du är min stora idol wub.gif även när även DU kläcker ur dig dumheter wub.gif wub.gif



Litet tillägg till det andra jag skrev:

Vad gäller signalämnena så ska det stå serotonin och inte melatonin. Och så lägger jag till dopamin.

Och för att göra det hela ännu mer förvirrande, så "funkar" den här "vattenkranen" dessutom utmärkt emellanåt...

Vilket brukar resultera i anmärkningar typ "Skärp dig,
du kan ju om du vill!
Berith
CITAT (amaira @ 14-06-2005, 08:55)
"Analys" ? Så fort jag försöker skriva och berätta eller förklara något, så blir det "sågat" av en del som att "analsyera sönder" något.

För mig är det Verkligheten. Att "komma undan" den, låter sig inte göras. Den försvinner inte för att jag blundar. Tvärtom.

Och varför i herre jösse namn är FÖRKLARINGAR så himla jobbiga och fel???

Jag! Det är mej hon menar! tongue.gif (Bland annat mej i alla fall....)

Börjar med en sån här wub.gif och hoppas på att det här inlägget blir mer "rätt" än "fel".

Jag tycker inte det är fel att analysera, absolut inte. Och absolut inte om analysera står för förklara. Som när du förklarar en massa om insekterna t.ex. Hur man ska se skillnad på fluga 1 och fluga 2, och varför fluga 2 egentligen inte är en fluga....

Men sen finns det frågor som man bara behöver svara på - utan att förklara varför man svarar just så. (Slänger in en wub.gif till för säkerhets skull.)

Försöker hitta ett bra exempel men... Neej hittar inget bra. unsure.gif

Bettson hade ett häromdan, om man nu kan kalla det exempel på skillnaden/likheten på att analysera och förklara. Det handlade om att köpa en tidning i kiosken. Neej det är nog inget bra exempel...

Men jag misstänker att du "analyserar" mer för din egen skull ( wub.gif wub.gif ) än för vår. Det är inte för att vi vill veta utan för att du vill förklara.

Och du ska såklart inte sluta bara för att jag tycker att en del trådar/inlägg/ämnen blir långa och "sönderanalyserade".

Kör på! wub.gif wub.gif wub.gif
Kalinsi
Jag får riktigt ont i magen av vad som skrivs här,
det är så mycket elakheter:(
Jag är förundrad över hur mycket genomtänkt
elakt som kan komma ur en del människor.
carol
CITAT (amaira @ 14-06-2005, 10:34)
En annan liten tanke jag har ...
De som INTE har problem med en hjärna som "fel-kopplar" ... borde det inte vara MINDRE problem för DEM att ... "tänka till" omkring det hela... ??

Hur vet man vem här som har sådana problem och inte? huh.gif Jag kan knappast läsa mig till i dina meddelanden att du har problem - förutom när du skriver det själv. Dina inlägg brukar vara välskrivna och verkar genomtänkta och du skriver saker du tror på - de låter inte så impulsiva som de kanske är.


CITAT
Därför försöker jag ibland också FÖRKLARA för andra, för att DE inte ska bli så uppretade över något som faktiskt HAR en "enkel förklaring".


Hur kan du vara säker på att du har rätt? Om vissa saker har man olika uppfattning och det finns ingen mening med att försöka övertyga andra att tycka som jag. Vissa hejar på IFK - vissa på ÖIS, en del röstar på moderaterna - andra är lagda mer åt vänster tex En del gillar solis impulsiva inlägg. En del gör inte det. Oavsett om hon har problem eller inte.

Jag vill inte kritisera dig - i regel gillar jag dina inlägg wub.gif men jag tycker att du går hårt på ibland och tar för givet att vissa här är "normala" människor som bara vill bråka med de som tydligen är "annorlunda".
amaira
Berith får några såna här tillbaka wub.gif wub.gif .

Carol, hur jag kan vara så säker på att jag tror rätt?
Du svarade själv i meningen ovanför, jag TROR på det jag skriver. Ingenting annat.

Och egentling har jag inte sagt ett ORD om att man "måste gilla"! Det anser jag vara en omöjlighet. Man kan inte gilla allt, människor "gillar" olika saker - och hur man än vänder sig, så har man rumpan bak (eller hur Berith tongue.gif ) *Å snälla söta, märk att jag skojar nu, och driver ironiskt MED MIG SJÄLV*



CITAT
och tar för givet att vissa här är "normala" människor som bara vill bråka med de som tydligen är "annorlunda".
Ska jag säga vad jag tror? Innerst inne?

Jag tror inte på att det finns någon människa som är "normal" tongue.gif . Alla har vi nåt att tampas med.
Vilket inte hindrar oss från att "kunna tänka till" på ett eller annat vis. Eller... ??? Alltid kan man komma fram till nåt.

Vad detta slutresultat blir, varken kan eller vill jag styra över. JAG är inte rätt människa att "styra över världen och människorna".

Även om jag sällan har vett att "hålla käft".
Men det behöver ju inte vara samma sak, behöver det?


Visst har du rätt Berith!!
CITAT
Men jag misstänker att du "analyserar" mer för din egen skull (   ) än för vår. Det är inte för att vi vill veta utan för att du vill förklara.


Jaa, jag vill förklara ... jag drivs av mina egna spöken ur mitt förflutna. Hoppas ni kan förlåta mig för det ... sad.gif

JAG "förlåter mig" för det wub.gif *pronto* eftesom jag har RÄTTEN att vara den jag är, även när det retar andra...

Jag FÖRSÖKER att inte "vara den jag är" på andras bekostnad. Ibland lyckas jag bättre, ibland sämre. Jag är inte fullkomlig.


Än en gång - jag "lägger av" här.

Forumet är inte mitt, och jag tror att en majoritet önskar ett slut på de här trådarna.

Kram mina vänner, vi ses i de andra trådarna. wub.gif wub.gif
Berith
biggrin.gif Dra inte in min rumpa i det här, den tål absolut inte att analyseras.

"Alla har vi nåt att tampas med" *tänker...* Neej, jag kom inte på nåt. Och jag räknar mej varken som normal eller annorlunda - i jämförelse med andra alltså - tänker inte på mej själv som det ena eller det andra.

rolleyes.gif wub.gif
carol
CITAT (amaira @ 14-06-2005, 12:24)
Carol, hur jag kan vara så säker på att jag tror rätt?
Du svarade själv i meningen ovanför, jag TROR på det jag skriver. Ingenting annat.

ALLA tror på det dom skriver utom dom som skriver impulsivt och sen raderar sina inlägg. Ändå har vi olika åsikter. Och du vill ändå förklara vad som är rätt.

CITAT
Jag tror inte på att det finns någon människa som är "normal"  . Alla har vi nåt att tampas med.


Bra, då kan vi väl sluta särbehandla solis. Ta hänsyn till allas behov istället.

Är väl bäst att jag slänger in några såna här wub.gif wub.gif wub.gif också som Berith gjorde - verkade ju funka.
Gossen Ruda
Skulle jag skriva dumheter? Såna dumheter! tongue.gif Fast nog har jag kanske inte samma uppfattning som dom flesta andra i vissa frågor. Jag står dock för mina åsikter.
pejori
CITAT (Kalinsi @ 14-06-2005, 11:13)
Jag får riktigt ont i magen av vad som skrivs här,
det är så mycket elakheter:(
Jag är förundrad över hur mycket genomtänkt
elakt som kan komma ur en del människor.

vad menar du med det? ohmy.gif ohmy.gif
det här är ju en helt normal och sansad disskusion, så var finns elakheterna? wub.gif wub.gif
lite avvikande åsikter måste väl man få ha utan att kallas elak!! rolleyes.gif
Kalinsi
CITAT (pejori @ 14-06-2005, 16:58)
CITAT (Kalinsi @ 14-06-2005, 11:13)
Jag får riktigt ont i magen av vad som skrivs här,
det är så mycket elakheter:(
Jag är förundrad över hur mycket genomtänkt
elakt som kan komma ur en del människor.

vad menar du med det? ohmy.gif ohmy.gif
det här är ju en helt normal och sansad disskusion, så var finns elakheterna? wub.gif wub.gif
lite avvikande åsikter måste väl man få ha utan att kallas elak!! rolleyes.gif


Dessa skriverier syftade jag bla på, och även en hel del
annat som förekommit på forumet.

CITAT
Ophelia, vissa kanske lever enligt devisen "Att tänka innan man talar/skriver är som att torka sig i röven innan man skiter" ??
CITAT
Jag får associationer om en figur i en grekiska mytologin; Hydra.
pejori
CITAT (Kalinsi @ 14-06-2005, 20:19)
CITAT (pejori @ 14-06-2005, 16:58)
CITAT (Kalinsi @ 14-06-2005, 11:13)
Jag får riktigt ont i magen av vad som skrivs här,
det är så mycket elakheter:(
Jag är förundrad över hur mycket genomtänkt
elakt som kan komma ur en del människor.

vad menar du med det? ohmy.gif ohmy.gif
det här är ju en helt normal och sansad disskusion, så var finns elakheterna? wub.gif wub.gif
lite avvikande åsikter måste väl man få ha utan att kallas elak!! rolleyes.gif


Dessa skriverier syftade jag bla på, och även en hel del
annat som förekommit på forumet.

CITAT
Ophelia, vissa kanske lever enligt devisen "Att tänka innan man talar/skriver är som att torka sig i röven innan man skiter" ??
CITAT
Jag får associationer om en figur i en grekiska mytologin; Hydra.

ok....eftersom du skrev här, så trodde jag du menade denna tråden och inte hela småprat generellt. wub.gif wub.gif
sen kan jag väl inte hålla med om att det grekiska citatet är speciellt elakt smile.gif smile.gif smile.gif
groowymama
Jag känner mig hedred av att jämföras med Hydra;eftersom mitt inre är verkligen R I K wub.gif wub.gif wub.gif
groowymama
CITAT (Gossen Ruda @ 14-06-2005, 10:18)
Glöm inte det enkla rådet: Öppna inte munnen förrän hjärnan är inkopplad. Gäller även vid skrivning. rolleyes.gif

Det funkar inte ;munnen är jo alltid öppen tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
Gossen Ruda
CITAT (Kalinsi @ 14-06-2005, 11:13)
Jag får riktigt ont i magen av vad som skrivs här,
det är så mycket elakheter:(
Jag är förundrad över hur mycket genomtänkt
elakt som kan komma ur en del människor.

Tja, elakt eller inte, tycker du inte att det finns en viss anledning? Nog för att en dotter brukar ta sin mamma i försvar men försök öppna båda ögonen.
shiva
CITAT (AndreasBlomquist @ 14-06-2005, 06:28)
CITAT (Ophelia @ 13-06-2005, 20:21)
Vad är det för sätt att hålla på och radera det man skriver? Är det inte bättre att tänka efter före innan man slänger iväg ett inlägg?

Ophelia, vissa kanske lever enligt devisen "Att tänka innan man talar/skriver är som att torka sig i röven innan man skiter" ??

Håller dock med dig om att man inte ska posta något om man inte är man eller kvinna nog för att stå för det sen!

Hör du, snacka inte om vad Du tror att personer menar i sina inlägg! Din jämnförelse var direkt löjlig! Lägg ner!
Det har hackats och tjafsats en hel del på sista tiden här, och jag köper att man inte ska acceptera personangrepp. Men ger man sig in i leken.... var det någon medlem som sa, och det är helt rätt! Nu är jag inte som alla andra, därför kan jag säga att "reserv" är en av dom människor( förutom Ophelia, såklart) som jag hellst skulle ha som granne och vän, medans" thomas99" är en nolla! Oj, vad detta ett personangrepp? Jag menade inte det jag sa! Jag menar förstås en -super nolla!!!!! som inte inför något vettigt alls i forumet utan bara gnäller, istället för att delta! Koppla ur datorn och ägna Dig åt något annat!
Magnus.
AndreasBlomquist
CITAT (shiva @ 14-06-2005, 22:42)
CITAT (AndreasBlomquist @ 14-06-2005, 06:28)
CITAT (Ophelia @ 13-06-2005, 20:21)
Vad är det för sätt att hålla på och radera det man skriver? Är det inte bättre att tänka efter före innan man slänger iväg ett inlägg?

Ophelia, vissa kanske lever enligt devisen "Att tänka innan man talar/skriver är som att torka sig i röven innan man skiter" ??

Håller dock med dig om att man inte ska posta något om man inte är man eller kvinna nog för att stå för det sen!

Hör du, snacka inte om vad Du tror att personer menar i sina inlägg! Din jämnförelse var direkt löjlig! Lägg ner!
Det har hackats och tjafsats en hel del på sista tiden här, och jag köper att man inte ska acceptera personangrepp. Men ger man sig in i leken.... var det någon medlem som sa, och det är helt rätt! Nu är jag inte som alla andra, därför kan jag säga att "reserv" är en av dom människor( förutom Ophelia, såklart) som jag hellst skulle ha som granne och vän, medans" thomas99" är en nolla! Oj, vad detta ett personangrepp? Jag menade inte det jag sa! Jag menar förstås en -super nolla!!!!! som inte inför något vettigt alls i forumet utan bara gnäller, istället för att delta! Koppla ur datorn och ägna Dig åt något annat!
Magnus.

Magnus, jag tror att folk menar vad de skriver i sina inlägg. Har mig veterligen inte försökt mig på att göra några egna tolkningar som vissa andra?

Vad jag ville få fram med mitt "talesätt" som förvisso är en löjlig jämförelse är att vissa väl valda personer faktiskt borde tänka efter innan de postar en massa babbel. Inga namn nämnda så kom inte och läs in något namn eller gör någon egen tolkning av vad jag kan mena..

Jag får nog också hålla med dig om att jag helst har Reserv som granne, då han är en av de få som inte vänder kappan efter vinden på detta forum utan står för vad han säger! Rakryggad helt enkelt!
Tomas99 skulle faktiskt vara den jag allra minst vill bo granne med, delar dina åsikter där i allra högsta grad!
Kalinsi
CITAT (Gossen Ruda @ 14-06-2005, 21:47)
CITAT (Kalinsi @ 14-06-2005, 11:13)
Jag får riktigt ont i magen av vad som skrivs här,
det är så mycket elakheter:(
Jag är förundrad över hur mycket genomtänkt
elakt som kan komma ur en del människor.

Tja, elakt eller inte, tycker du inte att det finns en viss anledning? Nog för att en dotter brukar ta sin mamma i försvar men försök öppna båda ögonen.

Jag har varit tyst och valt att inte skriva något när det
stormat här just för att jag förstod att det skulle skrivas sådana saker
som att "ta i försvar" osv
Och nej, jag tycker inte att det finns en viss anledning
att vara elak nej.
Mina ögon är öppna, så jag behöver inte "försöka att öppna
båda ögonen".
Posse
Kopia på PM skickat till Göran Carlsson, Odla.nu:

CITAT

Hej Göran

Jag tycker verkligen att Du borde ingripa mot de trakasserier och den mobbning som numer tyvärr förekommer ofta på Odla!

Nu senast har jag lagt märke till nya angrepp på tomas99, nu i tråden Nu har vi lyckats att få fram en syndabock?, sidan 4.

Posse
shiva
CITAT (Posse @ 15-06-2005, 00:20)
Kopia på PM skickat till Göran Carlsson, Odla.nu:

CITAT

Hej Göran

Jag tycker verkligen att Du borde ingripa mot de trakasserier och den mobbning som numer tyvärr förekommer ofta på Odla!

Nu senast har jag lagt märke till nya angrepp på tomas99, nu i tråden Nu har vi lyckats att få fram en syndabock?, sidan 4.

Posse

Gud va gullig Du är som håller ordning på mina hemska påhopp! Kanske jag ska vara lite mildare mot mina "fans" i fortsättningen! Näe, jag tror inte det! Om någon skriker efter "pappa" när han får mothugg så finns det ju, eller juh, eller juhu eller jhuhu (man får inte stava som man vill) en moderator man kan fråga efter, så ska man raderas, eller uteslutas.

Jag är sällan med i dessa långa dabatter som gäller utfrysning eller mobbning, men om någon skrev att mina, alltså shiva eller magnus som jag egentligen heter, påståenden var FEL eller DUMMA eller OMOGNA, skulle jag kanske tänka efter och svara därefter. Jag har nämt ett namn: tomas99, men hur många har menat någon speciell men inte vågat säga vem när dom påpekat att vissa är "dumma". Vill Ni säga nåt så säg det !

Det är sååååå typiskt att en del klagar på kvalliteen, men vad sjutton, är det så hemskt LÅT BLI ATT LÄS då om det är så j...a hemskt! SKAFFA ER ETT LIV, och ta inte forumet så allvarligt
Magnus.!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon