Full version: Samplantering med ros
dragonbeauty
Ja det ser ju lite trist ut i krukan när rosen sträcker sig mot skyn!
Vad kan jag plantera där som "marktäckare" som inte bråkar med rosen?? Är en New Dawn, nyplanterad i kruka på en solig balkong!
Kan jag ha en jordgubbsplanta?

Tacksam för tips!
Kana
Jag vann en ros, Rose du Resht, på trädgårdsdagarna på Liseberg, och har tillsammans med den satt vit stäppsalvia och isop. Ingen aning om hur dte kommer att fungera än, men jag tror och hoppas att det blir bra, det växer friskt i alla fall laugh.gif

K.
Ophelia
CITAT (dragonbeauty @ 15-06-2005, 22:27)
Ja det ser ju lite trist ut i krukan när rosen sträcker sig mot skyn!
Vad kan jag plantera där som "marktäckare" som inte bråkar med rosen?? Är en New Dawn, nyplanterad i kruka på en solig balkong!
Kan jag ha en jordgubbsplanta?

Tacksam för tips!

Är det för trångt med en lavendel?
dragonbeauty
Vet inte hur mkt plats lavendel behöver... men det känns som att jag hade tänkt mig ngt mer lågväxande... smile.gif
Ophelia
CITAT (dragonbeauty @ 22-06-2005, 19:07)
Vet inte hur mkt plats lavendel behöver... men det känns som att jag hade tänkt mig ngt mer lågväxande... smile.gif

Ska finnas lavendel som är mer lågväxande. Vill du ha superromatiskt kan du ju sätta dit silverarv.

Tror säkert du kan ha en jordgubbsplanta. Förena nytta med nöje! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon