Annelie-J
Hej!

Jag kom nyligen hem från min USA semester och undrar om någon har sett detta prydnadsträd förut och om någon kanske vet om det finns något exemplar här i Sverige. Jag blev stormförtjust i det och skulle önska att få tag i ett som förhoppningsvis klarar av vårt klimat.
Här får ni en länk för att titta närmare på det.

Info om Crape Myrtle

Bildgalleri
Åsa, mälardalen zon 2
Lagerströmia på svenska det finns lite olika arter men jag tror nog de brukar vara krukväxter här i sverige (växten kommer från Indien - Ö Asien och det är ju lite annorlunda klimat där jämfört med sverige). Det enda jag vet om var man hittar växten är att impecta har fröer till Lagerstroemia indica och att de har placerat växten i gruppen krukväxter.

http://www.impecta.se/


(kan tillägga att växten har fått sitt namn efter en svensk Magnus von Lagerström och auktorn till växten alltså den som bestämde vad växten skulle heta var Linné)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon