Full version: mörk källare
boss t
Hej alla kunniga. Har en fråga om hur jag ska vinterförvara mina krukodlade Hostor, en Canna och en Hortensia. Vi har en källare som inte har något fönster, är det för mörkt? Lampa några timmar per dygn? Ska man vattna ordentligt innan man ställer dit dem eller ska de ha vatten under vilan? huh.gif
violina
Jag flyttade i vintras och hade plockat med mig hosta från förra stället och de klarade vintern utmärkt ute i kruka. Zon 1 visserligen men jag tror de är tåliga. De andra vet jag inte.
wolkenkrabber
de behöver inget ljus, efter som hostor och cannor vissnar ner på vintern, sen tappar hortensiorna sina blad på vintern, och utan blad kan de inte ta upp ljus så ljusbehovet vintertid är nada,
Åsa, mälardalen zon 2
Om man ska vinterförvara hosta och Hortensia inomhus måste det vara ganska kallt bara någon plusgrad och mörkt + de ska vattnas sparsamt de ska hållas åt det torrare hållet växter i vila dricker mycket lite vatten. Cannan kan dock behöva lite varmare förhållanden än hosta och hortensia.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon