Victoria
Hej,

Har köpt en Gypsophalia rep. rosea (hängslöja?) Jag bara undrar lite hur den ter sig när den väl etablerat sig. Jag har planterat ner den i en rabatt där den tyvärr inte bör breda ut sig allt för mycket. Är den "exploatiensartad". Sen blir man ju lite "orolig" när man hör att den kallas för hängslöja. Är den väligt hängig? Kanske bättre vid en mur? Lite tips vad man kan göra med den. Tror nämligen att den är felplanterad sad.gif Tips på något annat isf som jag kan ha i rabatten istället för den! Vill ha något som blommar sent (har vårstjärna på samma plats så det får inte konkurrera), inte blir högt och som inte breder ut sig FÖR mycket.
kerstin z5-6
Den är rätt timid i sitt växtsätt i alla fall hos mej , och fungerar lika bra som marktäckare som hängande växt smile.gif En underbar stenpartiväxt grattis -går förstås lika bra i rabatt -bara det är någorlunda torrt o soligt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon