Fia N
Hej alla visa!

Jag har till min skräckblandade förtjusning fått i min ägo en änglatrumpet-planta!
Vill förstås gärna lyckas med den. Vad ska jag tänka på?

Hjälp.......?!
Mvh
Fia blink.gif
kerstin z5-6
LJUS, Mycket vatten och mycket näring .. de är tåliga varelser -men får de detta belönas du med de fina trumpeterna- laugh.gif
Tänk stooort när du köper kruka till den -typ soptunnaLOL laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Bladen gillar inte för blåsigt och du kan ha den ute så länge det inte är frost ..tycker inte om under +4
Ingen beskärning behövs förrän nästa vår -ev hösten om den vuxit sig för stor för vinterförvaring -går i bostadsrum i värsta fall
Du får återkomma om det då... smile.gif smile.gif smile.gif
Lycka till
Fia N
CITAT (kerstin z5-6 @ 14-04-2003, 21:31)
Ingen beskärning behövs förrän nästa vår -ev hösten om den vuxit sig för stor för vinterförvaring -går i bostadsrum i värsta fall

Nu blir jag nyfiken...hur mycket kan den växa på ett år? hur förvarar jag den på vintern? Har sett att många inomhusövervintrare skall stå "ljust och svalt" hur sjuttsiken får man till det i ett normalt hem? Låter som en matkällare med massa fönster i...... det är väl inte så vanligt att man har? Skulle vara en glasad balkong då men det har jag ingen
huh.gif
Inger GMT
Mina Änglatrumpeter förvaras svalt och mörkt. Undrer vintern vattnar jag inte alls. Det fungerar utmärkt.
Tar fram dem i mars.
Hälsningar Inger
Fia N
Ahhh...låter helt klart som en blomma i min smak biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Då kan jag överraska mig själv varje år på min födelsedag (21/3) med att plocka fram min kruka!
Härligt!
Fia
Betty
Det här är en bra änglatrumpetsida.
http://w1.120.telia.com/~u12002730/trumpet...etklubbor2.html
Fia N
Tack allihop, för alla fina tips! Hemsidan du tipsade om Betty var kanon, nu känner jag mig lte lugnare.... rolleyes.gif
Fia
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon