Full version: boxbom sticklingar
katah
Hej alla ni kloka!

Jag har tagit boxbomsticklingar i våras och "planterat" dom tätt i glassbyttor ( har ca. 300 st) i jord-sandbandningen.

Dom har stått i skuggan hela sommaren och jag har hällt ut vatten när det har regnat.
De flesta 95% ser fina och gröna ut, men det finns inga rötter än.

Vad ska jag göra med dom nu?

Jag har tillgång till frostfri förråd, kallbänk, "uppvärmt" växthus ( första året med "altanväxthus",som får överskottsvärmen från huset, men vi vet inte än om vi kommer att ha det varmt hela vintern...

undrande Katah
kristerh
Jag stack ner mina sticklingar av buxbom i marken på sensommaren förra året, och där fick de stå, på våren hade de fått rötter.
krister
yenny
jag hade mina i krukor som grävde ner i en rabatt under vintern, sen på våren hade de fått fina rötter:
katah
dom sitter nu väldigt tätt i glassbyttor... ska jag klippa bort botten och"plantera" byttor eller är det bättre att stoppa dom ner i jorden en och en...?
KURT
Du kan gräva ner hela byttorna, bara det är hål i botten. Jag ser ingen anledning till att plocka isär dem förrän de etablerat sig och fått rötter.
katah
tackar, så gör jag! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon