Full version: vårlökar i kruka
ettenna
Har satt krokus, tulpan, kungsängslilja och lite annat i större trädgårdskrukor - frosttåliga.
Frågan är nu hur mycket skydd behöver lökarna ha över vintern. De ska stå ute.
En annan sak som jag undrar över är om det sedan - när de blommat klart i vår - bara är att ta upp lökarna och stoppa dem i rabatten istället. Någon som kan hjälpa mig?
Usch - vad man längtar efter våren när man står med händerna fulla av lök!! tongue.gif tongue.gif Och fy vad långt det är dit..
Fenja
Du kan stoppa lökarna i rabatten efter blomningen om du vill, men varför inte göra det nu i höst så är de på plats direkt så att säga?
Hur mycket isolering krukan kan behöva vågar jag inte svara på...
Mvh
Fenja
Carex
Standardisolering brukar vara gamla mattor, frigolit, kartonger fyllda med löv, etc. och glöm inte att den ska vara isolerad mot marken också.
Hur mycket du behöver täcka vet inte jag heller.
Richard
Bäst är att planera löken i små krukor och sätt dem i den stora kruka.du kan ta upp löken utan att skada röter.
Om du ska isolera dem var forsiktigt att det blir ingen paradis for svamp och smådjur.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon