Full version: Blomman för dagen
Christoffer
Ipomoean tycks ränna iväg på spaljén trots att jag har den så mycket som möjligt i solen. Kan man klippa av stjälken, kommer den att växa om man klipper av den?
Eva i Norrköping
Visst kan du knipsa av den, låt bara några blad vara kvar. Men mina skickar bara ut en ny stängel som tar vid, och de växerl ika snabbt. Men något bromsar man väl framfarten...
Funderar på att vika ner stängeln, vet inte om det är någon bra idé?
abborrmaster
vänta här.. Jag har frön men tänkte så på friland...


fel?

/Simon
Eva i Norrköping
Nja, då blir det väldigt sent som de blommar...om de ö h t hinner komma igång med det. De ska förkultiveras inne, egentligen väldigt tidigt, fast jag begriper inte varför, de gror ju så fort, och växer så snabbt, så jag tycker det borde räcka att så dem nu.
Mina sådde jag i slutet av febr, och det är ju ett bestyr att hålla dem i schack innan man kan sätta ut dem i juni...! biggrin.gif
e_sedell
jag håller med dej eva. De växer ju dm om dgen nu när de kommit egång. Och jag som har 15 grader i mitt odlingsrum...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon