cinapuff
Konstig rubrik kanske... unsure.gif

Men jag fick en (i mitt tycke) toppenidé häromdan när jag var och handlade ljung och silverek till krukor och lådor på balkongen så här inför hösten..

Skulle man kunna sätta t ex snödroppar och krokus i samma krukor och lådor så att de tittar upp mellan ljungplantorna till våren eller är det en helt befängd idé?

Tacksam för alla idéer, tankar och svar! rolleyes.gif
cinapuff
Ingen som vet? Snäääälla...? rolleyes.gif
kryddan
Hej, nej det är väl ingen befängd idé. Lite tveksam till snödroppar bara - eller till snödroppslökar iallafall, de brukar oftast vara torkade i affären och gror dåligt. Bättre att köpa "in the green" till våren i så fall.

Annars går det nog att pilla ner lite lökar, om du ser till att krukan inte blir för våt under vintern och att den inte fryser och tinar om vartannat för då mår löken inget bra rolleyes.gif
cinapuff
Tack för svaret!
Och tack för varningen för torra snödroppslökar..

Tror att det blir krokusar och kanske några porslinshyacinter mellan ljung och silvereksplantorna i balkonglådorna.

Tänkte låta lådorna hänga på balkongräcket fram tills december, då jag sätter upp granris och nån fin belysning istället.
Lådorna plockar jag ner i ett skyddat hörn på balkongen och stoppar om dem, så får de åka upp igen framåt februari... Och då hoppas jag att lite söta vårblommor vågar titta upp! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon