Full version: Tomater
ifibi
Till sommaren tänkte jag odla tomater på min balkong. Min balkong ligger relativt skuggigt och solen kommer inte åt jättemycket. Finns det någon sort som lämpar sig bättre för de förhållandena?
Åsa, mälardalen zon 2
Nej det finns ingen sort som lämpar sig bättre för det läget. Alla tomatsorter brukar behöva en hel del sol för att de ska bli bra, och få god smak.

Det blir visserligen frukt även på plantor som står skuggigt men det brukar ta längre tid för dem att mogna + de blir mer smaklösa, solen ger smak och sötma åt frukterna.
Zarah P
Vi hade en busktomat med ganska små tomater på... Jag vet inte vad den heter, men goda tomater blev det i alla fall! smile.gif
Ingrid på Västkusten
Hur mkt är 'inte jättemycket'? Fyra timmar -ordentliga timmar kan räcka omd et är en god sommar men som Åsa skriver, chanserna är tyvärr inte goda alls.
Vilket väderstreck?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon