Full version: Duckbill
Johan K
Är det någon som har nån erfarenhet av trädförankringen Duckbill .

Mvh Johan
Big Gardener
Vi har inte använt det, och kommer nog inte att använda det i större skala. Problemet är att om jordklumpen på trädet är för lös så försvinner förankringseffekten efter ett tag. Det är speciellt när man vattnar träden, vilket är omistligt, som problemen uppkommer.

Möjligtvis kommer vi att prova det på något enstaka träd, men jag ser ingen större fördel med det eftersom det är lättare att reglera och ta bort ett ovanjordiskt trädstöd. Skönhetsfelet med att där står ett trädstöd kan jag leva med.

Därmed inte sagt att det inte är bra för vissa situationer och träd. smile.gif Fördelarna är väl framför allt att trädet får större rörelsemöjlighet oavsett från vilket håll vinden blåser vilket främjar en bra rottillväxt som ger en bra framtida förankring.
woodcreature
hej
har använt den här nån gång, och jag tyckte inte den var nån höjdare direkt...vi fick spänna den en vecka senare. Visserligen hade de varit väldigt blåsigt den veckan, men föredrar nog låga stolpar
Johan K
Tackar för erfarenheterna.
smile.gif

Mvh Johan K
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon