catlady
Jag har satt små clementinkärnor och avocado-kärnor och undrar lite hur man tar bäst hand om dem?
Tidigare när jag satte avocado-kärnor fick jag två långa jättesmala stänger som sköt upp och fick vars två jättestora blad. De blev flera decimeter höga men vajade i vinden och gjorde inget mer. Ska man klippa av mitt på stammen eller hur gör man? Mina clementinplantor är friska och fina, 7 cm höga och har vars två blad, men så har de varit i flera veckor nu - gör jag något fel?
Och så undrar jag om det är möjligt att få en liten 20 cm hög chiliplanta att växa upp till en härlig buske? Har den i köksfönstret mot norr, men kan jag sätta ut den på en oskyddad söderbalkong?
Mvh
Katarina huh.gif
lissa
Hej catlady...har bara lite erfarenhet av clementinen, mina har varit uppe länge och har fortfarande bara 2 riktiga blad. En cirton har jag haft ute hela året och den har fler blad, men dom sitter völdigt tätt. Det enda jag har läst är att dom tar lång tid på sig att växa, så jag tror inte att du gör något fel...lycka till smile.gif
catlady
Jaha! Då är det väl bara att ha tålamod... Tack för svaret! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon