Full version: SwellGell
Katti med torpet
Har köpt en förpackning swellgell främst med tanke på amplarna som ju torkar ut bara man vänder ryggen till.
Det är ju svindyrt så jag tänkte kolla era erfarenheter på området.
Märker ni någon påtaglig skillnad, är det värt priset?
Betty
Jag har använt SwellGel några år nu, det blir definitivt skillnad! Jag sätter även SwellGel i en del krukväxter inne - i såna som behöver vatten ofta som t.ex. Ödesträd. Innomhusblommorna blir annars lätt eftersatta under sommarmånaderna. I amplar ute sätter jag BasketMate - en blandning av SwellGel och långtidsverkande gödning - helt perfekt till fuchsior och andra blommor som inte ska torka upp helt mellan vattningarna. wub.gif
Tittiluringen
och det blir grymt snyggt om man färgar det med hjälp av tex kräppapper och sen lägger värmeljus i gelen. Jag tog en stor vid låg glasskål och gjorde så i somras med blommor mellan ljusen.... Vi hade gäster på surströmmingsskiva och dom blev jätteimponerade.

ett litet tips bara... om man inte vill ha allt i jorden smile.gif

Kram Titti
Katti med torpet
CITAT (Tittiluringen @ 03-04-2006, 14:58)
och det blir grymt snyggt om man färgar det med hjälp av tex kräppapper och sen lägger värmeljus i gelen. Jag tog en stor vid låg glasskål och gjorde så i somras med blommor mellan ljusen.... Vi hade gäster på surströmmingsskiva och dom blev jätteimponerade.

ett litet tips bara... om man inte vill ha allt i jorden  :)

Kram Titti

Bra idé! Den måste jag komma ihåg till sensommarens fester om det nu är någon SwellGell kvar då förståss. tongue.gif
För det låter ju onekligen som om Betty tycker att det funkar bra i krukor och amplar så det är väl där det får hamna i första hand.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon