lena_k
Hejsan!

Förra ägaren av huset klippte ner rosenprakttryn i slutet av sommaren till typ 30 cm och nu undrar jag om det finns något hopp om att den kommer igen eller om det är lika bra att ersätta den? Hela busken ser ganska livlös ut men den har fortfarande levande grenar. Som sagt är hela busken nerklippt. Vi bor i zon 2.

Sedan undrar jag om ni har tips på en trevlig buske, helst lite vintergrön eller med lite mer samlat växtsätt för fullt solläge och som kan hållas till 1-1,5 meter...

Jag är även på jakt efter en trevlig buske att stamma upp eller ett litet träd som man kan hålla på 1,5 - 2 m för soligt läge. Samt en buske/litet träd för så gott som full skugga...

mvh Lena
Blomstersmurfen
Rosenprakttryn kommer säkert igen. Jag hade en som toppades varje år av rådjuren till kanske 20 cm, men efter att viltstängslet var på plats är den nu 150 cm istället och full med knopp.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon