Full version: Vallmo
Klematis
Jag har vanlig orange vallmo i en rabatt och de har spritt sig så otroligt. De är ju underbara när de blommar men sedan är de ju inte så roliga. Funderar på att gräva upp och flytta några av dom. tror ni att det går. har ett svagt minne av att det inte är så lätt att flytta dessa.
Klematis
kerstin z5-6
Det går utmärkt med orientale .. problemet brukar vara att de återkommer på gamla stället med smile.gif
Klematis
Var ute och grävde upp några idag. Hjälp vad många det har blivit. De är ju så fina men så kort tid. De växer ju ut så att det är svårt att ha andra växter där.
Klematis
Immix
Flyttade min i höstas och det har börjat komma upp blad på nya platsen nu, så det verkar ha gått bra. Än så länge har inget kommit upp på förra växtplatsen- peppar, peppar... (Den stod bredvid en rosa pion och det var ju inte så snyggt).
Klematis
Det är helt säkert bättre att flytta dom på hösten så att de för börja om på nya platsen.
Klematis
yenny
CITAT (kerstin z5-6 @ 20-04-2006, 18:34)
Det går utmärkt med orientale .. problemet brukar vara att de återkommer på gamla stället med smile.gif

min granne brukar bokstavligen slita upp sin varje år efter blommningen för hon blir så trött på den (den tar för mycke plats tycker hon)
Men varje vår kommer den upp på samma platts. biggrin.gif
Klematis
Så har jag oxå lust att göra men finns det något finare än när de blommar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon