ewa zon 3
Köpte för några år sedan några plantor av Praktveronican 'Knallblau', Varför vet jag inte, för jag har lite svårt med knalliga färger el kanske är det så att jag inte vet hur jag ska placera såna växter så att de kan komma till sin rätt och inte se så udda ut. Idag står den i en torr solig rabatt och stormtrivs men ser helt fel ut med Backtimjan, Geranium 'Ballerina', Kungsmynta, Perovskia, Sedum mm Så vad har ni för förslag? sammplanteringsväxter?

/Ewa smile.gif
kerstin z5-6
Blått med vitt och silver är en jättefin kombination -eftersom blått och orange- aprikos är komplementfärger förstärker de varandra och ger väldigt fin effekt , men gillar man inte knall" som du , är nog silvervarianten att föredra

sandmalört lammöra vita riddarsporrar och veronican tex

Veronican är även fin till kallrosa rosor
ewa zon 3
Ja, silvervarianten låter mest lockande och en kallrosa ros går det alltid att ordna. Jag gillar förslag som ger mig en anledning att köpa en ros till, för det är något jag har för lite av smile.gif

/Ewa
kerstin z5-6
Det ska vi nog ändra på snabbt , jag vet då vilken ros jag skulle ha om jag bodde i z3 smile.gif
Souvenir de Malmasion

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
ewa zon 3
Oh, la la! en bakelse mums laugh.gif

/Ewa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon