Full version: Prakthasselört
Blomstertanten


Jag vet bara att den gärna vill sitta lite skuggigt, men undrar om någon här har erfarenhet av den. Köpte den på mässan i Örebro och nu vill den ut i en rabatt , men vilken unsure.gif
Ophelia
Hoppla vilken snygging!! smile.gif

Har tyvärr ingen aning om vad den vill ha mer än halvskugga/skugga. Ska tydligen vara en bra växt för skuggrabatten och är vintergrön. Ska inte stå för torrt. Det är ingen skillnad mellan den och vanliga hasselörten (mer än att den är mycket snyggare smile.gif )
Blomstertanten
Visst är den snygg !!! wub.gif
Blev hopplöst förälskad i den biggrin.gif

Funderar på om den brer ut sig på samma sätt som vanliga hasselörten unsure.gif Bra att veta så den hamnar där den får plats.
Att den är törstig har jag märkt , så kanske den kan passa bra i torvpartiet.
Eva 33c
Jag var också på Örebromässan och lyssnade på Maria Nordh när hon berättade om sina växter, bla denna hasselört. Det var förmodligen från hennes plantskola Himlagård du köpte den.
Hon verkar vara en entusiastisk växtälskare så om du inte redan har hittat den info du behöver tycker jag du ska maila eller ringa Himlagård och fråga!
Tyvärr är Örebro ganska långt från mig, för de verkar ha en massa skojiga växter i sitt sortiment.
Blomstertanten
Tack Eva !!!
Jag kom ju inte ens ihåg vad dom hette som jag köpte av tongue.gif
Missade tyvärr alla föreläsningar och hade inte en tanke på att fråga mer när jag köpte den för jag hade bara Adrians brutala blommor i tankarna ! biggrin.gif

Himlagård kommer förresten att öppna 1 maj här i Glanshammar ! Livsfarligt nära mej ! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon