Rossi
Så här tidigt har jag nog aldrig sett knoppar i några pioner - och ändå är det mycket senare i år. Så döm om min förvåning när jag på min morgonrunda hittade två knoppar i en av plantorna!

Finns det någon mer som har knoppar i sina pioner?

Ciczi
Jajemän!!! OCh det är stora knoppar i förgätmigejerna också!

Ciczi
mulle
Inga knoppar i pionerna men förgätmigejen blommar...
Mulle
Maria i Helsingborg
Jodå, Rossi - jag går och spanar. STORA svullna på några ställen och små och späda (måtte de inte torka in som förra året!!) på somliga.
Jag längtar!!! wub.gif
fruberglund
Japp, massor på den i söderläge smile.gif . Det roliga är att det är den jag fick av min moster förra året. Och folk säger att pioner inte blommar om man flyttar dem...pyttsan heller biggrin.gif laugh.gif
olgak
Jo, jag har sett ett par knoppar - på två av mina förra året nyinköpta! Så det var ju kul - hoppas det blir på flera av de nyplanterade, jag satte 10 stycken hehe. Annars ser de rätt fjuttiga ut, men det var jag ju beredd på.
Sollan
Knopp på en av pionerna och massor av knoppar på löjtnantshjärtat! wub.gif
suddis
Japp jag var ut och inspekterade vår pion nyss och den har en knopp iaf. Det är en rosa bondpion som jag köpte och planterade ut förra sommaren. wub.gif
mulle
NU knoppar hos mig med!
Mulle
cato
Det händer mycket i trädgården just nu!

Stora knoppar i Svavelpionen, med även synliga knoppar i vår bondpioner.

Cato i zon 1
Gåsis
Men vad är det här wacko.gif Min pion har nyss tittat upp för tjälen har precis släppt. Men huka er sörlänningar för nu kommer vi i norr laugh.gif

/Åsa
mulle
CITAT (Gåsis @ 08-05-2006, 22:19)
Men vad är det här wacko.gif  Min pion har nyss tittat upp för tjälen har precis släppt. Men huka er sörlänningar för nu kommer vi i norr laugh.gif

/Åsa

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Det gör ni ju alltid!!!
Mulle
suddis
CITAT (mulle @ 08-05-2006, 22:29)
CITAT (Gåsis @ 08-05-2006, 22:19)
Men vad är det här wacko.gif  Min pion har nyss tittat upp för tjälen har precis släppt. Men huka er sörlänningar för nu kommer vi i norr laugh.gif

/Åsa

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Det gör ni ju alltid!!!
Mulle

Jaa.. fast det känns som min pion nyss stuckit upp sin knubbiga röda näsa också så fort har det gått!! smile.gif
fruberglund
Tog ett par bilder på min igår. Gräset runt ska bort sen, den åkte liksom ner där på nåder förra året smile.gif 4 knoppar har jag hittat än så länge.



Myrorna är redan i full gång biggrin.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon