Full version: Flytta kaprifol
Whiskuchi
På sydvästhörnet har förra ägaren satt en kaprifol som förmodligen var tänkt att slingra lite snyggt runt stupröret. Problemet är att den står allra längst in vid husväggen, torrt och bedrövligt och massor med myror. Jag skulle vilja flytta den, kan jag göra det nu? Hur vill den ha det med ljus? Jag antar att den vill ha fuktigare än vad den har nu, den blommade med endast två blommor i somras wink.gif
Är den kinkig att flytta?
Karrolina
Jag vet inte om den är kinkig att flytta men det skulle jag inte tro. Kaprifol är iallafall väldigt lätt att ta sticklingar på. Bara stick ner en bit i jorden så rotar den sig. Om kaprifalen ser torr ut kan det också bero på att den inte blivit gallrad på länge. Då kan det vara bra att skära ner hela och låta den växa upp på nytt. Det gjorde jag med våran som var helt torr för ca 1 månad sen och det har redan börjat växa. Den står också alldeles intill väggen så den inte får vatten. Men det har den nog gjort i 20 år eller så och klarat sig fint.

Så jag tror inte att den är kinkig alls!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon