Full version: Borstnejlika
netaave
Jag sådde sådana förra året och dom kommer ju igen.
Dom är gröna och fina i topparna men långa och rangliga med en massa torra blad under. Hade tänkt mig fina små tuvor, men icke.
Kan dom stå fel? Står i en rabatt där dom har sol från 11-tiden och sen tills den går ner.
Mia, zon 3
De flesta borstnejlikor brukar nog vara lite mer upprättväxande än tuvformade. De ser speniga ut i början, men tuffar till sig ganska fort.
Om det skulle vara tuvor undrar jag om det verkligen var borstnejlikor? Kan det inte ha varit någon fjädernejlika eller liknande?
netaave
CITAT (Mia @ zon 3,11-05-2006, 10:15)
De flesta borstnejlikor brukar nog vara lite mer upprättväxande än tuvformade. De ser speniga ut i början, men tuffar till sig ganska fort.
Om det skulle vara tuvor undrar jag om det verkligen var borstnejlikor? Kan det inte ha varit någon fjädernejlika eller liknande?

Jag menar bara att dom inte skulle ligga mot marken.
Klart jag vet vad jag satt. tror jag! tongue.gif
Mia, zon 3
Ungefär nästan tvärsäker - jag känner igen det! laugh.gif
Mina borstnejlikor knörvlar också runt på backen så här års, men de blir fina sedan. Fast några ordentliga tuvor vet jag inte om det blir, antingen en stjälk här och där eller en rejäl rugge på 40 cm ca.
netaave
Ok får hoppas på det bästa då! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon