Full version: Flytta syrénbuske
Emmeli
Hej!
Jag skulle vilja spara en syrenbuske men måste flytta den eftersom vårt hus ska stå på den platsen. För det första, går det att flytta den? Syrénen är ganska stor och jag vet inte hur mycket rötter man bör ta med... Om det går, hur djupt ska jag omplantera den, i vilket vädersträck bör den stå? Vad för slags jord trivs den bäst i? När bör man omplantera, våren, sommaren eller hösten? Finns det något annat som jag bör tänka på? Har även en hägg på tomten som jag vill flytta, gäller samma saker med häggen som med syrénen?

tacksam för all hjälp!
Emmeli, zon1
Cilla
Hej emmeli,
Sök med orden flytta syrén så tror jag att du får svar på precis det du frågar. Vi har iallafall skrivit om det flera gånger. Kom igen om du inte hittar svar!
Emmeli
Tack Cilla för svar!
Har sökt och hittade allt utom hur djupt man ska plantera den men det bör väl vara likvärdigt med hålet som den varit i.. smile.gif
hälsningar Emmeli
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon