Psykofarmaka
Jag har köpt en hängampel på granngården. en sån där "konisk" i pil eller nått liknande material.
Har total idetorka på vad jag ska ha i den. Har ni några bra tips ?
Den ska hänga på väggen till ett gult hus smile.gif
fruberglund
Ampeljordgubbar kanske, då får du ju nåt gott att smaska på också smile.gif
Psykofarmaka
CITAT (fruberglund @ 29-05-2006, 11:49)
Ampeljordgubbar kanske, då får du ju nåt gott att smaska på också smile.gif

Jordgubbar var ju en rolig ide smile.gif

Kanske ska tillägga att ampeln hänger på en "nästan helt södervägg" så det blir ganska varmt. Samt att det är framsidan av huset.

Fler ideer ? tongue.gif
kristerh
Nån snygg hängpelargon kanske, eller petunia million bells.
krister
Ewa smålänska höglandet
Jag hade ampeljorgubbar i en hanging basket mot en södervägg förra sommaren, men då det var så kallt och blött tog det lång tid att få jordgubbar, men de var goda
Lady Hamilton
Femtunga blir väldigt fin i ampel smile.gif
Carex
petunia/surfina/million bells, definitivt! De är underbara! Lite krasse till det kanske? Eller små kuddar mellan hängväxterna av leverbalsam, kunde det vara något?
Psykofarmaka
Hade först funderingar kring att ha millions bells eller liknande. Men så tyckte jag att det var för vanligt ...... men nu när jag tänker efter så är det ju en väldigt tacksam växt ..och vacker wub.gif
Ni får gärna ge fler förslag ..... jag åker inte till handelsträdgården förens i morgon eftermiddag biggrin.gif
Psykofarmaka
Nu är ampeln färdig. Det blev rosa-lila surfina med vita hänglobelior tongue.gif
Riktigt snyggt blev det wub.gif
Anki på Öland
Den här begonian var inte dum annars!! Köpte den igår....



Anki
Tjoppa
Åh, kan du inte sätta in nån bild så vi får se?
Jag är helt galen i petunia och har nämligen också rosa och vit surfinia med vit lobelia i år. Skulle vilja se din! rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon