Full version: liten gran
lissa
I julas köpte jag en liten gran på Ikea. Nu är den ca 35-40 cm.. Saken är att det har vuxit långa årsskott med mjuka mjuka smala barr, men speciellt toppen ser nästan lite bränd ut... Har ni några råd på hur den bör behandlas. Trodde inte att den skulle orka med så länge som den har gjort och vill inte förlora den. Jag har den i skuggan av en gummifikus och en Bouganvilla...Bilden är tagen uppifrån, och barren är lite brunare än vad dom ser ut att vara på kortet
Cilla
Ni som är bättre på barr får svara, men jag skulle tro att det beror på för torr luft, för liten kruka eller för mycket ljus... Eller kombinationer av dessa.
lissa
Tack cilla för ditt svar som jag inte har sett tidigare...förmodligen kom tråden snabbt långt bak i listan..jag har till och med lagt in en ny tråd efter att ha "sökt" efter gran och bara sett granhäcken...hoppas att du förlåter försummelsen smile.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon