IceCube
När ska kapkrusbär blomma? wink.gif sleep.gif unsure.gif blink.gif wacko.gif
Jag undrar också om de inte är känsliga för att vara ute.
Gillan
Ärligt talat så har jag ingen aning om nääär de
ska blomma. Har aldrig funderat på det. Jag
brukar så dem i början av feb. senast.

Mina blommar nu, men jag har dem i växthus.
De jag hade förra året blommade också vid den
här tiden, men de hade jag i hinkar ute.

Till saken hör ju faktiskt att, de jag hade förra
året visade sig vara tomatillos, alltså varken
gyllenbär eller kapkrusbär.wub.gif

Att de skulle vara specillt känsliga för att vara ute
tror jag inte. Men du kan ju undvika att de står i
direkt blåst.

Det kommer nog nån som har mer kunskap än mig
och svarar dig ska du se.

Lycka till! wub.gif biggrin.gif
ifibi
Jag tror att om man inte har dem i växthus så blommar de juli-aug någongång. Det gjorde min förra året i alla fall. I och för sig var det inte så mycket sol då så i år kanske den blommar tidigare?

Jag har min på balkongen sen några veckor tillbaka, tror att de är rätt tåliga. Ställ den någorlunda vindskyddat och med mycket sol.
erikahaglund
Jag har sått gyllenbär i mars tror jag det var och de har blommat nu och börjar få frukter(en del av plantorna). De står på balkongen utan växthus. Men kapkrusbär och gyllenbär är kanske inte riktigt samma sak...
Åsa, mälardalen zon 2
Gyllenbär är mycket, mycket snabbare ifall man lyckas få rätt frön i påsen jag sådde mina en bit in i april och jag har redan börjat få några stora frukter på plantorna. Kapkrusbär tar mycket längre tid på sig att börja blomma och sätta frukt. +Gyllenbär är mer köldtåliga och funkar bra även på friland på många håll i sverige.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon