Full version: Persikor
Sven Karlsson
Om ni besöker en trädgårdsmästare eller plantskola eller gardencenter av vad slag det må vara Titta efter Persikor som Riga, Red Haven, Moscow Velvet så hör gärna av er till mig. Jag behöver okulerings- och ymp- ris redan i höst och vintern. Om du har något av nämda träd så hör av dig så jag får bli ved allt som klipps den. Jag har grundstammar färdiga som väntar och om jag får något längre tid på mig kanske går och göra kurs på din ort genom trädgårdsföreningen och vuxenskolan? (Har bara två träd Frost som ej blommade 2 meter höga som riktiga träd köpt i tomelilla Men behöver växa till.
Jag köper kärnor till samma sorter Hör av er så att jag kan planera bättre
thomaswahlqvist
Riga säljs väl i OSBY.
Köp där så slipper du ympa.
Hur har du haft det med krussjukan på 5-7 åriga Persikor?
thomaswahlqvist
Sök din Persika på Stångby plantskola.
Sven Karlsson
jAG söker på internet om och på persikor och ibland funderar man om internet är för modernt för många i affärsvärdlden? En del har hemsidor som priserna inte stämmer, andra har sålt slut men på hemsidan står det att de säljer och ringer man och frågar blir de nästan arga. i bland undrar man om de vill sälja och vad de säljer?
Varför inte ha en levande hemsida så man ser och de har det de säger att de säljer?
Ni som har någon av de sorter jag frågar efter och får frukt och inte själv leker med kärnorna vill ni intege bort dem i stället för att kasta dem som kompost? Om ni spar dem sedan medelar mig sort och antal så får ni frakten betald. Jag kommer att sätta dem för att få planta och sedan ta ympris av dem för att sätta dem på annan grundstam. Tyvärr så har grundstammen svårt att ta emot ympen. (Det är meningen att alla i vår by skall får ett träd persika för att bli lite anorlunda på svårt avbefolkat Norrland)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon